Mobilitat sostenible

Aquests són els 15 municipis on s’estrenarà el Bicing metropolità

Entrarà en funcionament a finals del 2022 amb 2.000 bicis i 200 estacions i s’està treballant perquè sigui compatible amb el sistema de Barcelona

Barcelona (Barcelones)   21.03.2014.   Barcelona. Bicicleta del Bicing con el patrocinio y el logo de Vodafone.     Arxiu   DG.  140321   ex   0340   en la foto: La bici con el logo y el patrocinio de Vodafone.        FOTO:  PUIG, JOAN

Barcelona (Barcelones) 21.03.2014. Barcelona. Bicicleta del Bicing con el patrocinio y el logo de Vodafone. Arxiu DG. 140321 ex 0340 en la foto: La bici con el logo y el patrocinio de Vodafone. FOTO: PUIG, JOAN / Joan S. Puig Pasqual

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, política municipal, educació, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Se li va escapar fa uns dies a Antoni Poveda i ara s’ha confirmat. L’alcalde de Sant Joan Despí i vicepresident de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) avançava la setmana passada un nou intent, el tercer, de posar en marxa un Bicing metropolità. Però faltava el plàcet del consell metropolità, cosa que ha passat aquest dimarts. La idea és que es posi en marxa a finals del 2022, que el gestioni un concessionari sota el paraigua de l’empresa pública TMB i que comenci a funcionar en 15 municipis de l’entorn de la gran ciutat.

En una primera fase amb 2.000 bicicletes i 200 estacions, el nou servei, que encara no té nom, operarà als següents 15 municipis:

  1. L’Hospitalet de Llobregat

  2. Badalona

  3. Cornellà de Llobregat

  4. Santa Coloma de Gramenet

  5. El Prat de Llobregat

  6. Esplugues de Llobregat

  7. Sant Feliu de Llobregat

  8. Sant Adrià de Besòs

  9. Sant Joan Despí

  10. Sant Just Desvern

  11. Molins de Rei

  12. Sant Boi de Llobregat

  13. Viladecans

  14. Gavà

  15. Castelldefels.

S’hauran adonat que falta la capital catalana, on ja opera des del 2007 el Bicing, que ara està en mans d’UTE Pedalem Barcelona. Segons informa l’AMB a través d’un comunicat, s’està treballant «satisfactòriament i de manera coordinada» amb l’Ajuntament de Barcelona «per fer efectiva la compatibilitat dels dos sistemes de bicicleta pública». Perquè això sigui possible, la bicicleta pot ser completament diferent, però el que ha de coincidir és l’ancoratge de l’estació, tant per a les mecàniques com per a la recàrrega de les elèctriques

Notícies relacionades

Fins que arrenqui l’invent, l’actual servei d’e-Bicibox seguirà actiu com fins ara. Els usuaris d’aquestes 250 bicis que poden utilitzar-se a 10 localitats s’incorporaran al nou sistema, i la infraestructura es convertirà en aparcaments Bicibox, és a dir, pàrquings segurs per a bicicletes particulars.

El Bicing metropolità va viure la seva primera temptativa el 2009. Els alcaldes ho donaven per fet, però cap empresa es va presentar al concurs, potser perquè el Bicing de Barcelona vivia els seus primers compassos amb més pena que glòria. L’e-Bicibox del 2018 va ser el segon intent, però s’ha quedat més aviat en una anècdota.