00%
Carregant

El Govern ja ha rebut 250.000 sol·licituds per al Kit Digital

keyboard_arrow_down
El Govern ja ha rebut 250.000 sol·licituds per al Kit Digital

El president de l'Associació de Treballadors Autònoms celebra que l'ajuda “està funcionant” de manera objectiva i transparent

Per: L. Martín

El Kit Digital està aconseguint el seu objectiu, aportar eines tecnològiques a les pimes –empreses de menys de 50 empleats– i autònoms a Espanya. Així ho va assegurar el president de l'Associació de Treballadors Autònoms (ATA), Lorenzo Amor, aquest divendres. I va destacar que funciona de forma “objectiva i transparent”, com ha recollit Europa Press. Les solucions van des de millorar la gestió de les pàgines web fins a entrar al comerç electrònic o la millora de la ciberseguretat. La iniciativa compta amb una dotació de 3.000 milions d'euros que provenen del fons europeu Next Generation EU, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

Fins avui, el Govern ja ha rebut 250.000 sol·licituds d'empreses per beneficiar-se de l'ajuda, ha indicat la vicepresidenta primera i ministra d'Afers Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, durant la jornada. Les ajudes aportades, per altra banda, sumen 1.600 milions d'euros i s'espera que arribin a un milió de petites empreses. Segons la ministra portaveu i de Política Territorial, Isabel Rodríguez, l'efecte ja s'ha començat a notar en l'ocupació generada per aquestes empreses.

"Ja és el programa amb més sol·licituds de la història del nostre país", va assenyalar la vicepresidenta durant la cloenda dels Premis ATA 2022, que va guardonar com a millor iniciativa institucional el programa Kit Digital. Sobre aquest programa, la responsable econòmica del Govern va indicar que ja hi ha 85.000 bons de digitalització que s'han donat a empreses de fins a 50 treballadors.

Calviño va insistir que és absolutament fonamental que, de cara a l’any que ve, segueixi l'actual ritme de desplegament. "L'any que ve hem d'aconseguir maximitzar l'impacte d'aquest programa. Hem d'arribar al 100% dels autònoms i les pimes", va emfatitzar la ministra.

I és que la vicepresidenta va recalcar que les pimes i els autònoms són "el cor de l'economia espanyola" i va subratllar la importància que puguin accedir a la nova economia digital perquè serà "la clau de l'èxit com a país".

¿Per què digitalitzar-se?

El 70% de les pimes preveuen multiplicar la seva inversió en tecnologia durant els propers quatre anys, segons l'estudi 'Digitalització de les pimes, creixent des de les plataformes de col·laboració', elaborat per Microsoft i IDC. De fet, la digitalització de la pime podria suposar un increment del PIB a Espanya fins a un 7%. “Potenciar la seva presència a internet, estalviar temps mitjançant la digitalització de processos, millorar la productivitat gràcies a la tecnologia o gestionar millor la relació amb els seus clients, són algunes de les millores de què es podrien beneficiar les pimes si saben aprofitar l'oportunitat que ofereix la tecnologia”, assenyala Mayte López, 'product manager' de botigues en línia a Acens. "Crear un mal màrqueting dona molt mala imatge però també suposa dedicar hores i recursos interns a aspectes que no tenen cap mena de resultat", explica l'agent digitalitzador Oriol Genisans, CEO de Cetrex Internet Marketing.

Les empreses, per poder obtenir el bo de Kit Digital, s'han de registrar primer a la web d'Acelera Pime del Govern i fer un autodiagnòstic digital per conèixer el grau de digitalització, la maduresa i l'estat general. Cal completar les dades que demanen a la web amb l'ajuda del certificat digital o la cl@ve. Més tard, n'hi haurà prou amb triar un agent digitalitzador. Aquest perfil consisteix en la persona que fa els serveis tècnics i inicia les gestions.

Tres convocatòries

Dijous 20 d'octubre es va obrir la tercera convocatòria per a empreses de menys de tres treballadors i autònoms, que ofereix 2.000 euros a cada companyia. La primera, que es va posar en marxa abans de l’estiu, es va enfocar a les companyies d’entre 10 i 50 empleats amb ajudes de 12.000 euros. La segona es va iniciar a principis de setembre per a organitzacions de tres a 9 treballadores, amb ajuts de 6.000 euros per organització. Es descarten les que es considerin en crisi, que no estiguin al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i les que tinguin devolucions d’ajuts considerats il·legals per la Comissió Europea.

“La clau és triar una solució digital fàcil que no exigeixi coneixements tècnics, que mantingui la web sempre accessible des de qualsevol dispositiu i en diferents idiomes, amb gestió del domini i el ‘hosting’, que promocioni el negoci en els principals cercadors, directoris, mapes o xarxes socials, i que inclogui alhora una botiga en línia bàsica per fer el salt a l'’e-commerce’”, afegeix Mayte.