0
Actualment, per dedicar-se al sector de l'escalada no cal fer grans desemborsaments. Contràriament al que es pugui pensar, estem davant d'un negoci en auge que ofereix nous models assequibles. I en concret, hi ha una opció que destaca entre les altres pel seu aspecte innovador i alta rendibilitat: les instal·lacions Indoorwall Express o la via més accessible i eficient d'ingressar en aquest mercat i competir amb èxit.
Els centres Indoorwall Express són negocis fàcils d'operar gràcies a la mida optimitzada i baix cost. Perquè, no sols requereixen menys espai físic, sinó que també es beneficien enormement de la tecnologia, automatitzant la majoria de les operacions i reduint significativament la necessitat de personal, cosa que incideix directament en els costos. La centralització de l'atenció al client i els costos de màrqueting també es veuen reduïts gràcies a la digitalització i a les estratègies de publicitat compartides entre les diferents franquícies.
Si a això hi sumes la baixa inversió inicial, fa encara més atractiva aquesta opció.
En general, obrir un rocòdrom suposa una inversió de capital considerable, i més encara si ens fixem en algunes cadenes de rocòdroms, que semblen competir per tenir les instal·lacions més grans i altes. Tot i això, aquest enfocament no sempre és el més pràctic, tot i que l'escalada indoor s'hagi convertit en un dels negocis d'oci més lucratius. En realitat, les despeses de manteniment d'un centre d'escalada es poden multiplicar com més gran sigui la superfície.
I per aquesta raó, estem veient un canvi en el model de negoci que està marcant tendència ja en alguns països europeus: és un rocòdrom més petit, però alhora funcional i amb tots els serveis, sense descuidar el més mínim detall. Més petits i concebuts com a espais acollidors, aquests ‘lofts’ d'escalada combinen àrees d'oci i entrenament amb diferents espais com ara zones de vènding, coworking per treballar o chill-out per relaxar-se i reunir-se amb amics. Una oportunitat única per a aquells que volen transformar la seva passió per l'escalada en una professió rendible alhora que manejable, i sense haver d'invertir-hi gaire.
Ara bé, per inaugurar una franquícia Indoorwall Express cal una inversió de 350.000 euros més un cànon de 24.000 euros, una xifra modesta tenint en compte l'alta taxa de retorn i en comparació amb altres inversions milionàries del sector. Per fer-ho, el més comú és necessitar el suport d'alguna entitat bancària. La bona notícia és que Indoorwall, a causa de la seva reeixida trajectòria, compta amb una reputació fiable davant dels bancs, cosa que afavoreix l'accés a finançament per als nous emprenedors. De fet, la cadena de rocòdroms ofereix assistència per facilitar la cerca de bones condicions. Un plus, si considerem els resultats sòlids i una alta rendibilitat, que en algunes franquícies arriba fins al 30%.
Els emprenedors caminaran amb pas ferm gràcies al suport de l'empresa líder en rocòdroms que va aconseguir duplicar la facturació el 2021 respecte al 2020 -aquell any va tancar amb 7 milions d'euros-, i que ha continuat creixent fins al punt de comptar ja amb 13 franquícies.