El 15 de febrer a Catalunya es va fer una prova externa a pràcticament els 60.000 alumnes de 4t d'ESO. Els resultats no han estat satisfactoris, ja que un 20% de l'alumnat no ha arribat als mínims en matemàtiques i anglès, i als centres d'entorn socioeconòmic baix aquest percentatge es dobla. La part positiva és que Ensenyament disposa, per primera vegada, de dades reals i objectives de tots el centres, i així el pròxim curs podrà saber quins han millorat i quins necessiten reforços. S'ha de felicitar, doncs, la consellera Rigau. Perquè aquestes proves, a més, serveixin d'estímul a l'alumnat, és necessari que es facin a final de curs, que hi entrin totes les matèries i que la seva superació sigui indispensable per obtenir el títol de l'ESO. Per no augmentar innecessàriament el fracàs escolar, aquesta prova hauria de presentar tres nivells de dificultat: superant el més alt, es podria accedir al Batxillerat i a la FP; si se superés el nivell mitjà, només a la FP, i si sols se superes el nivell inferior, es podria accedir al món laboral però amb el títol d'ESO. Per un altre costat, els resultats hauran de ser públics perquè les famílies puguin saber quins centres funcionen millor. Tot això implica modificar la llei actual (LOE), però valdria la pena ja que aquesta prova, tot i ser molt econòmica, seria de gran eficàcia i facilitaria el pacte per l'educació, perquè cap partit pot estar en contra que l'Administració conegui com aprofiten els centres els recursos que reben.
Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí
Envia una carta del lector, opina sobre l'actualitat i fes-nos arribar testimonis, denúncies i suggeriments per publicar a l'edició impresa i a la web
MOVILIDAD - Alessandro Malfatti (Barcelona)
SERVEIS - Enric Alfonso (Salou)
BARCELONA - José María Mateo (Santa Coloma)
ACTUALIDAD - Pablo Fuentes (Valladolid)
POLÍTICA - Antoni Tort (Barcelona)