Després de llegir en diverses cartes publicades a EL PERIÓDICO els pros i els contres d’unir les línies de tramvia per la Diagonal, crec que no s’hauria ni de plantejar aquesta opció. Vet aquí algunes objeccions al sol·licitat projecte. Un tramvia o una xarxa de tramvies només és efectiva i competitiva en ciutats petites, sense grans concentracions de trànsit rodat (Niça, Tolosa, Saragossa, Bilbao...).
Per tant, si s’unifiqués el recorregut del Trambesòs i el Trambaix per la Diagonal, la primera pregunta que em ve al cap –de fet, la principal i la que dictamina la seva viabilitat o no– és: ¿Quant de temps es trigaria a anar des de Sant Feliu de Llobregat a Sant Adrià de Besòs? Com a mínim dues hores.
Aquesta durada del trajecte ja invalida per si mateixa la suposada competitivitat del tramvia com a transport públic, malgrat que juga amb l’avantatge que no contamina. Per tant, si volem un transport públic competitiu i eficaç, deixin de donar voltes a aquesta idea utòpica i que només respon a criteris econòmics per beneficiar els amiguets de sempre. De fet, jo sóc dels que va veure circular tramvies per la ciutat de Barcelona i també va assistir a la seva desaparició com a transport públic el 1970.
Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí
Envia una carta del lector, opina sobre l'actualitat i fes-nos arribar testimonis, denúncies i suggeriments per publicar a l'edició impresa i a la web
MOVILIDAD - Alessandro Malfatti (Barcelona)
SERVEIS - Enric Alfonso (Salou)
BARCELONA - José María Mateo (Santa Coloma)
ACTUALIDAD - Pablo Fuentes (Valladolid)
POLÍTICA - Antoni Tort (Barcelona)