• Dilluns 19 abril 2021, 12:12 h

elPeriódico.com

Registra't | Iniciar sessió

SERVEI D'OCUPACIÓ

SOC: Maltractament del sector públic

Dilluns, 26 de gener del 2015 Joan Castellano (Amposta)

Sóc un treballador del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). Treballo en una oficina d'ocupació, formo part d'aquest col·lectiu de treballadors públics que atenem prop de 600.000 conciutadans en atur. Però la veritat, malgrat que fa 14 anys que estic en aquest servei i sense voler fer corporativisme, he de dir que si alguna cosa funciona és gràcies a la voluntat dels treballadors. 

Dubto, i molt, de la voluntat de l'Administració de la Generalitat de tirar endavant aquest servei públic perquè, malgrat les queixes reiterades, no es preocupa de millorar les xarxes de comunicacions ni de dotar de mitjans humans i materials suficients les oficines d'ocupació. Així, en lloc de ser una Administració del segle XXI, es dóna un servei més propi del XIX. Entenc que hi pugui haver motius ocults, com per exemple desprestigiar el sector públic i així reconduir el servei al privat, amb el consegüent benefici per a algú o per a alguns dels seus amics. Encara recordo quan es van arribar a pagar, cap al 2002, uns 30 euros per currículum en un Servei Català de Col·locació.

En definitiva, ¿l'Administració pensa en l'usuari o només són estadístiques? Ja no demano que pensin en els treballadors; nosaltres, malgrat el menyspreu, seguim treballant i ajudant els desocupats, conscients que estem a la primera línia, i entenem la sensibilitat i la problemàtica de les persones que recorren a nosaltres per sol·licitar ajuda, orientació, formació, assessorament i, de vegades, solucions que no tenim.



Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí

EL PERIÓDICO publica opinions, rèpliques i suggeriments d'interès general, respectuoses amb les persones i institucions. Les cartes enviades podran ser extractades. Tot i així, resulta impossible publicar-les totes. Per publicar-les, EL PERIÓDICO es reserva la possibilitat de demanar dades addicionals com DNI, domicili i telèfon amb la finalitat de contrastar el seu contingut i la identitat de l'autor. No es mantindrà correspondència per correu electrònic ni s'atendran visites o trucades telefòniques sobre cartes o comentaris no publicats en qualsevol dels suports d'EL PERIÓDICO.
QUEIXES: Els lectors poden expressar les seves queixes al diari o bé al Consell de la Informació de Catalunya (CIC). Al CIC només quan considerin que s'han vulnerat els principis recollits al Codi Deontològic, pel tractament que donen els mitjans informatius sobre els diferents temes. Poden dirigir-se al Consell de la Informació de Catalunya trucant al 93 317 19 20.