Els resultats de les proves internacionals als alumnes espanyols de nou anys sobre comprensió lectora i matemàtiques i ciències han revelat que estan a la cua dels països europeus: ocupen les posicions 23 en lectura, 23 en matemàtiques i 21 en ciències. Portugal, que fa uns nou anys estava pitjor que Espanya, va establir quatre proves externes la superació de les quals és imprescindible per passar de curs, i ha ascendit a les posicions 12 en lectura, 10 en matemàtiques i 15 en ciències. És evident que hauríem de fer el mateix, no només al final de l'ESO, tal com planteja la LOMCE, sinó també de la primària. Aquestes avaluacions estimulen l'alumnat a esforçar-se, fan que el professorat es trobi amb un alumnat interessat a aprendre i asseguren que els que accedeixen a l'etapa següent estan prou preparats per aprofitar-la. Per un altre costat, que al final de l'ESO hi hagi una avaluació que dóna accés a la FP i una altra que dóna accés al Batxillerat pot disminuir el fracàs escolar, ja que permet adequar els estudis als diferents interessos de l'alumnat. Oposar-se a aquests plantejaments és, simplement, dificultar la solució dels problemes.
Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos a cartalector@elperiodico.com o al nostre compte de Twitter @EPentretots
Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí
Envia una carta del lector, opina sobre l'actualitat i fes-nos arribar testimonis, denúncies i suggeriments per publicar a l'edició impresa i a la web
MOVILIDAD - Alessandro Malfatti (Barcelona)
SERVEIS - Enric Alfonso (Salou)
BARCELONA - José María Mateo (Santa Coloma)
ACTUALIDAD - Pablo Fuentes (Valladolid)
POLÍTICA - Antoni Tort (Barcelona)