• Dilluns 19 abril 2021, 12:12 h

elPeriódico.com

Registra't | Iniciar sessió

DISCAPACITATS

És possible quedar-se atrapat a l'estació de metro d'avinguda Carrilet

Divendres, 24 de juliol del 2015 Óscar Martínez (Barcelona)

Dissabte. Deu de la nit. Estació de metro d’Avinguda Carrilet. Un noi amb cadira de rodes intenta sortir del metro però la sortida és massa estreta. Només hi ha la possibilitat d’una porta que algú ha d’activar perquè s’obri. Normalment no hi ha ningú en aquesta sortida i el botó per avisar està fora. Només té dues possibilitats: volar o aixecar-se de la cadira. Per a la primera opció necessitaria un impuls important per saltar un metre d’altura i un metre més  de distància amb la cadira, i un no sempre porta una perxa paralímpica a mà. Així que va optar per la segona opció, es va aixecar com va poder i una persona el va ajudar doblegant la cadira. Una altra persona va tocar el timbre de SOS-Info, però no es va obtenir resposta. Per accedir al metro en aquesta estació amb cadira de rodes has d’utilitzar fins a tres ascensors. Una inversió de centenars de milers d’euros, però ningú ha pensat que la cadira de rodes no hi cap per la sortida (o entrada). No hi ha accessibilitat si no suposa utilitzar el servei de la manera més autònoma possible. Si es dissenya un espai tenint en compte l’accessibilitat universal facilitarà la vida a totes les persones. En aquest cas, a més a més, assegurarà una correcta evacuació en cas d’emergència. En l’actualitat si es dóna una situació d’aquestes característiques haurem de volar o esperar  que ens responguin després de trucar al timbre per no amuntegar-nos a l’única sortida estreta. És qüestió de voluntat. No existeix accessibilitat si no suposa utilitzar el servei de la manera més autònoma possible. Si es dissenya un espai tenint en compte l'accessibilitat universal facilitarà la vida a totes les persones. En aquest cas, a més, assegurarà una correcta evacuació en cas d'emergència. En l'actualitat si es dóna una situació d'esas característiques haurem de volar o esperar a que ens responguin després de llamar al timbre per no amuntegar-nos en l'única sortida estreta. És qüestió de voluntat. 



Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí

EL PERIÓDICO publica opinions, rèpliques i suggeriments d'interès general, respectuoses amb les persones i institucions. Les cartes enviades podran ser extractades. Tot i així, resulta impossible publicar-les totes. Per publicar-les, EL PERIÓDICO es reserva la possibilitat de demanar dades addicionals com DNI, domicili i telèfon amb la finalitat de contrastar el seu contingut i la identitat de l'autor. No es mantindrà correspondència per correu electrònic ni s'atendran visites o trucades telefòniques sobre cartes o comentaris no publicats en qualsevol dels suports d'EL PERIÓDICO.
QUEIXES: Els lectors poden expressar les seves queixes al diari o bé al Consell de la Informació de Catalunya (CIC). Al CIC només quan considerin que s'han vulnerat els principis recollits al Codi Deontològic, pel tractament que donen els mitjans informatius sobre els diferents temes. Poden dirigir-se al Consell de la Informació de Catalunya trucant al 93 317 19 20.