Els ciutadans estem acostumats a pagar pels serveis que ens ofereixen, però no que el servei sigui de qualitat i satisfactori per a nosaltres ni que cobreixi les nostres necessitats. Un exemple de llibre és el cas del transport públic i, en especial, dels trens de la Renfe. Sóc un veí de Sant Sadurní d'Anoia que necessita usar el transport ferroviari per moure'm a Barcelona a causa dels meus estudis, fet que suposa, naturalment, un cost. La distància entre les dues localitats i l'organització tarifària m'obliga a adquirir un bitllet de tres zones. Pagar és el normal; el que crec que no ho és tant és que el cost sigui de 210 euros cada trimestre, i tot i així he de donar les gràcies perquè disfruto d'un descompte per ser jove. Crec que aquest preu no respon al servei que rebem a canvi. Si els trens de Renfe funcionessin correctament hauria de callar, però no és així. Rar és el dia que el tren no arriba amb retard, obligant-te a agafar el comboi anterior perquè saps que en cas contrari cada matí arribaràs tard. La Renfe em costa a l'any 630 euros, i en els quatre anys de carrera, més de 2.500 euros (si no apugen les tarifes). Ja que et paguem tant, estimada Renfe, almenys fes bé la teva feina.
Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí
Envia una carta del lector, opina sobre l'actualitat i fes-nos arribar testimonis, denúncies i suggeriments per publicar a l'edició impresa i a la web
MOVILIDAD - Alessandro Malfatti (Barcelona)
SERVEIS - Enric Alfonso (Salou)
BARCELONA - José María Mateo (Santa Coloma)
ACTUALIDAD - Pablo Fuentes (Valladolid)
POLÍTICA - Antoni Tort (Barcelona)