• Dilluns 19 abril 2021, 12:12 h

elPeriódico.com

Registra't | Iniciar sessió

ALIMENTACIÓ

Un nutricionista al súper

Dimarts, 28 d'abril del 2015 Laia Mena (Barcelona)

Ja és hora que arribi el gran canvi als supermercats. Estic impacient per veure el dia que aquests establiments s’adonin, per fi, que han de vendre receptes i no simples aliments. Han de deixar d’exposar els aliments en prestatgeries i esperar que es venguin sols, començant per posar un nutricionista a disposició dels clients. ¿Quantes persones saben què ha de menjar un celíac o un diabètic? ¿Quants sabem interpretar una etiqueta? ¿Què vol dir omega 3? Els nutricionistes són necessaris quan anem a comprar, que és justament quan pensem en la nostra alimentació. Cada vegada són més diversificades les dietes que podem seguir. Els supermercats haurien de tenir una oferta clara per a vegans, celíacs, esportistes, diabètics, embarassades... i proposar receptes per a cada cas. Una cistella que contingui tots els elements d’un plat de seguida et permet veure si els pots pagar, si ja tens alguns aliments a casa o si els pots carregar a la bossa que portes aquell dia. Les persones fem múltiples àpats a la setmana i sempre ens preguntem «¿què puc menjar avui?» Els supermercats haurien de suplir aquesta carència oferint receptes basades en els aliments disponibles del dia. D’aquesta manera podrien donar sortida als aliments amb la data de caducitat pròxima. Propietaris de cadenes de supermercats: centreu-vos en els vostres clients, introduïu els nutricionistes als vostres establiments, col·loqueu receptes a les prestatgeries i doneu forma a les dietes especialitzades.



Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí

EL PERIÓDICO publica opinions, rèpliques i suggeriments d'interès general, respectuoses amb les persones i institucions. Les cartes enviades podran ser extractades. Tot i així, resulta impossible publicar-les totes. Per publicar-les, EL PERIÓDICO es reserva la possibilitat de demanar dades addicionals com DNI, domicili i telèfon amb la finalitat de contrastar el seu contingut i la identitat de l'autor. No es mantindrà correspondència per correu electrònic ni s'atendran visites o trucades telefòniques sobre cartes o comentaris no publicats en qualsevol dels suports d'EL PERIÓDICO.
QUEIXES: Els lectors poden expressar les seves queixes al diari o bé al Consell de la Informació de Catalunya (CIC). Al CIC només quan considerin que s'han vulnerat els principis recollits al Codi Deontològic, pel tractament que donen els mitjans informatius sobre els diferents temes. Poden dirigir-se al Consell de la Informació de Catalunya trucant al 93 317 19 20.