Atès que Espanya és un Estat democràtic i laic, hauria de mantenir-se neutral respecte a les religions i no promoure’n cap als centres escolars, com fa la LOMCE amb la catòlica. Els centres de culte són els més apropiats per adoctrinar en una determinada religió. L’educació en valors socials i ètics hauria de ser obligatòria per a tots els alumnes, sense preveure l’opció de Religió com a alternativa. Aquesta opció afavoreix la segregació dels alumnes del seu grup classe. La religió, amb la seva visió dogmàtica de veritats revelades per Déu, xoca frontalment amb l’ensenyament de la ciència, que es basa a acostar-se al coneixement i a la veritat a través de l’observació i de l’anàlisi, propis de la investigació. L’origen de l’univers i de l’home, per exemple, són tractats de forma divergent per la religió i per la ciència, i això pot portar els alumnes a tenir conflictes. I així tots els aspectes que afecten la nostra innata curiositat per conèixer-nos a nosaltres mateixos i el món que ens envolta. Una alternativa a la religió catòlica seria l’estudi i coneixement de la cultura religiosa transmesa a través de les tres grans religions monoteistes (cristianisme, islamisme i judaisme).
Si voleu debatre sobre aquest tema, escriviu-nos aquí
Envia una carta del lector, opina sobre l'actualitat i fes-nos arribar testimonis, denúncies i suggeriments per publicar a l'edició impresa i a la web
MOVILIDAD - Alessandro Malfatti (Barcelona)
SERVEIS - Enric Alfonso (Salou)
BARCELONA - José María Mateo (Santa Coloma)
ACTUALIDAD - Pablo Fuentes (Valladolid)
POLÍTICA - Antoni Tort (Barcelona)