GRAN DIFICULTAT
Aquest aeroport de l'Himàlaia és tan complicat que només 17 pilots estan qualificats per aterrar-hi
La pista d'aterratge de la vall de Paro, a Bhutan, un dels aeroports més complicats i perillosos del planeta
captura-4
Situada en les profunditats d'una vall a 2.235 metres sobre el nivell del mar al costat del riu Paro i envoltada per les muntanyes de l'Himàlaia de pics de fins a 5.500 metres se situa la pista d'aterratge de la vall de Paro, a Bhutan, un dels aeroports més complicats i perillosos del planeta.
En l'actualitat, només 17 pilots estan qualificats per aterrar en la seva pista de 1.200 metres de llarg pel veritablement complicat de la seva situació geogràfica.
Per fer-nos una remota idea, els pilots s'enfronten a maniobres espinoses en les quals han de fer virar la nau un angle de 45º abans de descendir ràpidament a la pista. Per a més dades, hi ha un punt en el qual la part inferior de l'avió s'aproxima perillosament al cim de la muntanya fregant les cases situades als penya-segats. I això, sense comptar amb les maniobres prèvies a l'aterratge de fer ziga-zagues per les muntanyes de l'Himàlaia.
Notícies relacionadesPer tot això, els vols a Paro només estan permesos quan es compleixen les condicions d’aproximació visual adequades. És a dir, des de l'alba fins a l'ocàs. Res de vols nocturns.
L'aeroport no és gran i només opera amb tres aerolínies: Buddha Air, Tashi Air i Druk Air. Els vols des de l'aeroport tenen com a destinació d'interès l'est d'Àsia, com són: Bangkok, Bagdogra, Katmandú, Delhi, Dacca, Gaya, Guwahati i Jak
- Màrqueting sobre rodes Q Què hi ha realment darrere del Tesla Roadster volador que ha presentat Elon Musk?
- Eleccions 29N Albiol serà el candidat del PP per Barcelona a les eleccions generals
- Previsió meteorològica Protecció Civil demana «precaució màxima» davant d’unes pluges localment torrencials a les set comarques amb avís vermell
- Política Sánchez posa Begoña Gómez en campanya: «Ens han intentat trencar i avui estem més units; t'estimo»
- Tensió als carrers Desenes de detinguts i bloquejos a tot França en les primeres protestes del 'dissabte negre'
