Pronòstic
Mario Picazo no abaixa la guàrdia en la seva última previsió de febrer: «Podria tornar aviat»
El meteoròleg Mario Picazos’ha sumat als que auguren canvis en la setmana vinent. Primer va ser la borrasca ‘Isaack’, després l’anticicló, que imposarà la llei del contrast tèrmic entre la nit i el dia, i, després, arribaran de nou canvis: «La pluja podria tornar aviat», ha augurat Picazo.
Aquest cap de setmana, l’anticicló alimentarà les gelades, especialment de matinada. Picazo afirma que la més gèlida serà dissabte a la matinada, «amb valors que podrien descendir fins als -5ºC en algunes capitals de província». En altres enclavaments els termòmetres podran vorejar els 10 graus sota zero. Aquestes temperatures mínimes contrastaran amb les màximes, que en zones de sud podran rondar els 20 graus.
Borrasca des de l’oest
Notícies relacionadesEls termòmetres podrien tocar sostre entre dilluns i dimarts. Després d’això, les previsions, encara amb incertesa, apunten a un descens tèrmic. «Aquest descens tèrmic vindria provocat per l’aproximació d’una borrasca des de l’oest, que incrementaria la nuvolositat i portaria pluges», vaticina el meteoròleg a eltiempo.es.
Els models apunten que les pluges a Espanya podrien tornar els primers dies de la setmana. «Entre dilluns i dimecres», assenyala Picazo. Pronostica, si les circumstàncies es compleixen, pluges a gran part del vessant atlàntic. «Serien pluges més generalitzades que les d’aquests dies, i podrien ser a més abundants als llocs més ben exposats als vents de l’oest i sud-oest», precisa.
- Al minut Votació dels decrets d’habitatge, en directe | Sánchez decidirà el cap de setmana si convoca eleccions i Feijóo el repta a fer-ho: «Posi la data»
- Al minut Guerra de l’Iran i l’incident de l’avió de Flydubai rumb a Israel, en directe | Última hora del vol i reaccions
- Al minut Guerra Ucraïna-Rússia, última hora en directe
- Muntatge lluminós Les Fires de Girona estrenen un espectacle amb 300 drons que sobrevolaran l'esplanada de la Copa
- Música El rècord d’El Pot Petit: 22 cançons per sobre del milió d’escoltes
