TELEVISIÓ I MaS
Tan sols una fallada tècnica
Va passar dilluns en el programa Horizonte, de Cuatro. Des del mateix programa es van sembrar certs dubtes a l’apuntar que l’emissió de la cadena va ser censurada a la plataforma Movistar Plus durant la difusió d’aquest espai.
Hi va haver espectadors que a les xarxes es van queixar que el programa havia deixat d’emetre, que mentre els altres canals es podien veure perfectament, el de Cuatro, a aquella hora, just en aquell moment... plof. Va deixar de veure’s. Iker Jiménez tan sols es preguntava, Carmen Porter (la seva parella i copresentadora) ho remarcava, alguns tertulians del programa s’escuraven la gola com donant a entendre que alguna cosa passava... Però més enllà del que ocorregués al plató, jo vaig posar el focus en l’audiència.
Notícies relacionadesCrec que un espectador que està mirant la televisió, assegut tranquil·lament al sofà de casa, a les 10 de la nit, hora en què la passió està en stand by, el múscul descansa i el cervell es relaxa amb uns paràmetres que corresponen a l’hora d’emissió de l’espai... I no obstant, en aquell moment de desconnexió, hi ha els que van ser capaços d’anar a la interfície de l’operadora, comprovar que no es precisava el detall de l’emissió, verificar que en altres cadenes aquest text que acompanya el programa sí que apareixia, constatar al seu torn que aquestes emetien amb normalitat, agafar el mòbil, no van obrir el mòbil, no van obrir Instagram, no van obrir sessió a Linkedin... sinó que es van dirigir a l’aplicació X, aquesta tan tòxica, la que genera massa soroll en la qual està tolerat, permès i acceptat insultar gratuïtament qualsevol sense cap motiu, perquè generi respostes, odi, i l’"i tu més", etcètera, per acabar escrivint: "Alguna cosa està passant a Cuatro que han tallat el senyal al programa Horizonte...". Tot això per després acabar basant l’argument amb l’arxiconeguda expressió del tipus "No m’estranyaria que aquest programa, per les seves crítiques al poder, fos víctima de la censura...".
Doncs res. Que va ser una fallada tècnica puntual, com va advertir posteriorment la plataforma i el programa va certificar dimarts. Res més. Una fallada tècnica que va afectar alguns usuaris. I ja està. I per cert: tenen molt mèrit les audiències que Horizonte està aconseguint últimament. Res més.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- FUTBOL El Reial Madrid presenta a la UEFA un dossier que denunciat el cas Negreira i demana una sanció per al Barcelona
- Reunió a Évian Els líders del G7 reclamen un «alto el foc immediat» al Líban per garantir l’acord entre l’Iran i els EUA
- Possible corrupció El TSJC cita a declarar l’exconseller Elena per contractacions irregulars a l’ajuntament d’Alrafulla
- Accident Dos adolescents ferits greus a la Granada en esfondrar-se la teulada d'una nau on s'havien enfilat
- Al minut Guerra Ucraïna-Rússia, en directe, última hora del conflicte
