TU I JO SOM TRES
'Cheerleaders' sense fronteres: TV-3 a Bèlgica
En el Telenotícies migdia (TV-3) van mobilitzar dimarts càmeres i reporters a Brussel·les per fer-li una entrevista a Jami Matamala, que ha decidit tornar a Bèlgica, una altra vegada en qualitat d’exiliat, segons va declarar ell. Als que no estiguin al cas del procés convé recordar-los que el senyor Matamala és un virtuós empresari de Girona que es va transformar en acompanyant i supporter personal de PuigdemontPuigdemont, des de l’època d’Alemanya fins a l’actual de Waterloo. Fruit d’aquesta relació va ser recompensat amb el càrrec de senador (JxCAT). Des del meu punt de vista aquest empresari té tot el dret a agafar el cotxe i anar-se exiliant, desexiliant, i tornar a exiliar-se les vegades que vulgui. De fet, aquests viatges tenen una lògica que els devots del procés aplaudeixen i la resta deplora: Matamala té pendent una citació per encobriment, citació que no vol atendre i que queda en suspens quan exerceix de senador –i llavors viu a Girona– i torna a estar vigent quan deixa de ser senador, com ara, que el Senat està suspès fins a les pròximes eleccions, i és quan agafa el cotxe i viatja a Bèlgica. No és objecte d’aquesta columna –que no és d’anàlisi política sinó de televisió– examinar el comportament d’aquest empresari gironí. Aquí el més televisivament destacable és el paper que continua exercint TV-3, que es dedica a desplegar càmeres, personal i recursos públics perquè el senyor Matamala ha decidit tornar a Brussel·les.
Observant la foto, i el vídeo que publiquem en l’edició ‘online’ d’EL PERIÓDICO, es pot veure clarament que l’atenció informativa sobre aquest viatge només ha concitat l’atenció de TV-3 i l’ACN (Agència Catalana de Notícies). Cap altre mitjà, ni internacional, ni espanyol, ni belga, ha desplaçat cap equip, ni s’ha gastat un cèntim. Queda clar, doncs, que la immensa majoria ha considerat que aquest desplaçament de l’empresari no és notícia. Que no té entitat ni interès.
¡Ah! He anat repetint des de fa temps que a TV-3 ja no se la pot analitzar com a cadena de televisió. De servei públic, molt menys. L’han transformat en la gran cheerleader processista sense fronteres. Ben mirat, seria terrible que cada vegada que l’empresari s’exilia, passés a ser rutina, no se n’assabentés ningú, i no es transmetés excitació.
- Regulació qüestionada «Inadmissible»: Col·lectius ciutadans acusen el Govern de facilitar l’opacitat dels centres de dades amb la seva nova directiva
- SEGONS UN INFORME DE PIMEC Les pimes espanyoles generen 42.841 euros anuals per treballador, un 17% menys que la mitjana europea i molt per sota d’Alemanya o França
- FC Barcelona Interior obre un expedient per falta greu als policies que van colpejar un seguidor del Barça a Elx
- Economía Del Bages al món: Wevents aposta pel talent local per créixer en el mercat dels esdeveniments corporatius internacionals
- Mesures preventives Les pluges no arriben a la intensitat prevista i obren dubtes sobre les restriccions imposades
