Inversió tecnològica

La francesa Mistral AI, rival de ChatGPT a Europa, dispara la seva valoració fins als 21.000 milions

La ‘start-up’ francesa consolida la seva posició com a referent europeu en IA generativa al captar 3.000 milions d’euros amb l’objectiu de competir directament amb els grans desenvolupadors del sector nord-americà

Arthur Mensch, director ejecutivo de la start-up francesa Mistral AI, referente en inteligencia artificial en Europa.

Arthur Mensch, director ejecutivo de la start-up francesa Mistral AI, referente en inteligencia artificial en Europa. / Jordi Otix

1
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en tecnologia i el seu impacte sociopolític.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La febre d’inversions en intel·ligència artificial també arriba a Europa. La start-up francesa Mistral AI, el principal competidor de sistemes com ChatGPT al continent, ha tancat una nova ronda de finançament de 3.000 milions d’euros que dispara la seva valoració fins als 21.000 milions.

Al darrere de la recaptació hi ha un grup d’inversors encapçalats pel gegant sud-coreà Samsung. La seva participació permet a la jove companyia dirigida per Arthur Mensch gairebé duplicar el seu valor respecte a l’any passat, quan la firma va arribar als 11.700 milions després d’una ronda liderada per la influent companyia neerlandesa ASML, vital per al procés de fabricació dels xips que operen com la columna vertebral de la IA.

La nova ronda permetrà a Mistral AI finançar el desenvolupament dels seus models d’IA generativa i la seva implantació en el sector industrial, així com expandir el seu negoci als Estats Units i impulsar la creació d’un centre de dades als afores de París que estarà equipat amb els xips de Nvidia. També en desplegarà un altre a Suècia, el primer que tindrà fora de França.

Notícies relacionades

«Es tracta d’una tecnologia que requereix una infraestructura considerable», ha explicat Mensch en declaracions a Bloomberg.

Mistral AI s’ha promocionat com una alternativa europea i sobirana a empreses nord-americanes com OpenAI, Anthropic, Google i Meta, si bé la seva mida és molt inferior i els seus models d’IA estan, per ara, lluny del rendiment ofert pels seus rivals.