Pel GPS
Els Mossos recuperen a França dos remolcs amb 95 motos robades en un aparcament de Masquefa
Hi ha dos camioners detinguts per aquest assalt
Desmantellada una banda per 16 robatoris de motos a Barcelona i la seva àrea metropolitana
Una moto robada en una camioneta encontrada por los Mossos /
La Unitat de Seguretat Ciutadana de la comissaria de Martorell dels Mossos d’Esquadra i la Policia Nacional francesa han recuperat al municipi francès de Cahna de Mar dos remolcs amb 95 motocicletes que havien sigut sostretes hores abans d’un aparcament de Masquefa. Els agents francesos van detenir els dos conductors dels remolcs, de 38 i 39 anys i de nacionalitat romanesa, acusats d’un delicte de robatori amb força.
La nit de diumenge passat, 27 de setembre, els acusats presumptament van entrar en un aparcament de Masquefa i es van emportar els dos remolcs articulats carregats amb gairebé un centenar de motocicletes i ciclomotors nous de diferents marques franceses i italianes com Vespa o Piaggio, entre altres. Els lladres van inutilitzar un dels sistemes de localització i van abandonar la documentació i les matrícules de les motos en un descampat pròxim, ja que volien impedir que els seguissin.
No obstant, hi havia un GPS ocult d’algunes motocicletes sostretes, cosa que va permetre seguir el recorregut del comboi cap a França. Gràcies a la ràpida comunicació internacional amb les autoritats franceses, agents de la Policia Nacional de la comissaria de Cahna de Mar van localitzar i van interceptar els dos vehicles de remolc, que circulaven amb plaques de matrícula romaneses presumptament falsificades. A l’interior dels remolcs hi van trobar els 95 ciclomotors i motocicletes.
Els agents van detenir els dos sospitosos i van immobilitzar els dos vehicles articulats. D’aquesta manera es van poder tornar els vehicles sostrets als seus propietaris a Catalunya. Els Mossos remarquen que es tracta d’una operació conjunta organitzada a través del Centre de Cooperació Policial i Duanera (CCPD) del Pertús, en què hi ha representants de cossos i forces de seguretat tant espanyols com francesos.
Els detinguts van passar a disposició de les autoritats judicials franceses. La investigació continua oberta per part del Servei Local de Policia Judicial de la comissaria de Cahna de Mar en coordinació amb els Mossos per mirar d’establir si els sospitosos formaven part d’alguna organització criminal internacional. Tot apunta que el destí de les motos robades era Romania, tot i que s’estan fent indagacions per mirar d’esbrinar-ho.
A més, els agents tenen en compte la logística que suposa aquest assalt, ja que els lladres es van emportar específicament els remolcs amb les motos i disposaven de matrícules falses per intentar eludir la policia.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Comicis del 29-N Míriam Nogueras repetirà com a candidata de Junts a les eleccions generals
- Mobilitat Els municipis catalans demanen a la Generalitat més autobusos directes a Barcelona davant les crisis de Rodalies
- Salut laboral Una exmoderadora de continguts de Facebook a Barcelona se suïcida
- Canvi d’hàbits Els espanyols avancen l’hora de sopar: la meitat de les reserves als restaurants són abans de les nou del vespre
- Distinció merescuda Jaume Subirós (El Motel), Premi Nacional de Gastronomia Tota una Vida 2026
