Medi ambient
El Govern retira totes les restriccions per sequera que quedaven excepte a Riudecanyes
Les zones de l’Alt Empordà que continuaven en fase d’alerta passen a la fase de normalitat i deixen enrere la sequera
El Govern aposta per noves interconnexions elèctriques i centrals reversibles per evitar apagades
La portavoz del Govern, Sílvia Paneque, este martes en rueda de prensa /
El Govern ha acordat aquest dilluns aixecar les restriccions per sequera a gairebé tot el territori català, a excepció de l’embassament de Riudecanyes, que seguirà amb limitacions. La mesura, aprovada pel Comitè Interdepartamental de la Sequera, afecta vuit sistemes hídrics que milloren la seva situació gràcies a les últimes pluges.
L’aqüífer Fluvià-Muga, l’embassament de Darnius Boadella,l’Empordà i la zona de la serralada Transversal deixen enrere l’estat d’alerta i passen a una fase de normalitat. El Consorci d’Aigües de Tarragona, els embassaments dels rius Llobregat i Ter, i el sistema Ter-Llobregat també se situen en nivells normals després d’haver estat en prealerta.
La consellera de Territori, Habitatge i i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ho ha anunciat després de mantenir una trobada a Madrid amb la ministra Sara Aegesen i el secretari d’Estat de Medi Ambient, Hugo Morán.
Notícies relacionadesEn aquesta trobada, Paneque també ha acordat el conveni entre Acuamed i l’ens de proveïment d’Aigua Ter Llobregat (ATL) per tirar endavant la licitació de la dessalinitzadora de la desembocadura de la Tordera abans d’estiu. «Malgrat la situació de normalitat, és important avançar en totes les mesures necessàries per estar preparats davant futures sequeres», ha assegurat Paneque.
Pla per al Delta
A la reunió també s’ha arribat a un acord sobre la protecció del delta de l’Ebre. «El ministeri s’ha compromès a treballar amb el document de la Generalitat i hi haurà un sol pla de gestió per al delta pactat també amb la taula de consens», ha explicat la consellera. Això significa que l’Estat acceptarà donar llum verda al pla holandès de defensa de la franja costanera. Consistirà a col·locar sorra que reforci els aiguamolls per evitar l’erosió durant els temporals. Quant a biodiversitat, el ministeri es planteja també renaturalitzar àrees de la desembocadura del riu Fluvià.
Camp de Tarragona Conselleria de Territori Medi ambient Ministeri per a la Transició Ecològica Aigua Sequera Energia Gestió de l'aigua
- Al minut Directe | Guerra de l’Iran i Orient Mitjà
- Seguretat viària Girona és la província amb més morts a les carreteres durant el pont del Pilar
- Alerta alimentària Tretze persones afectades per un brot de salmonel·losi per ous procedents d'Espanya
- Terror amb monges ‘Upiro’ porta al festival de Sitges un cas real de vampirisme en un convent de Calasparra
- Després del gran temporal Rastrejen el Besòs des de Montcada en el desè dia de recerca del desaparegut a Granollers
