Apunt
Massa opinió
El debat sobre la immigració, els migrants, en definitiva l’arribada de persones estrangeres a les nostres ciutats, és estèril des de qualsevol punt de vista personal. És igual el que jo pensi o el que pensi el meu veí, perquè partim d’idees vagues, inconcretes i, segurament, polititzades en excés.
Quan ens pregunten la nostra opinió parla la nostra ideologia en nom nostre i ho fa utilitzant argumentari –diametralment oposat– en funció de si som de dretes o d’esquerres. Reduïm les persones migrants a això, a un posicionament polític que ens afecta, en la majoria dels casos, de lluny. Ens agrada ser solidaris de boca i en la distància. Se’ns dona francament bé.
La qüestió és que el que jo pensi o pensi el meu veí pot arribar a transformar-se en el contrari quan aquestes persones migrants han de ser acollides a la nostra ciutat. L’emergència decretada ja fa un any, arran dels rescats de cayucos a les illes Canàries, obliga a un repartiment de persones en situació de vulnerabilitat per tota la Península. Repartiment de persones. La terminologia també s’hauria d’humanitzar. Es tracta d’un sorteig cruel per al qual molts municipis no volen paperetes. Però no sempre és racisme.
Gestionar l’arribada, acollir i acompanyar les persones migrades i refugiades, atendre-les degudament, és un problema, no una benedicció. I també una emergència que no es pot desatendre.
De res serveix que aquestes persones es reparteixin per tota la geografia com cromos, si els municipis que les acullen no tenen ni la capacitat ni els recursos per atendre les seves necessitats bàsiques. Pressuposant la voluntat.
Sense mitjans la immigració genera rebuig, posicionaments antagònics i massa opinió. La meva, la del meu veí, la dels comerciants i la de les oenagés locals. La dels polítics i la dels periodistes. La dels joves i la de la gent gran.
Notícies relacionadesMai hi ha hagut tanta opinió entorn d’un tema.
Mai l’opinió ha servit per solucionar assumptes complexos.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Javier García, exconductor del metro de Barcelona: "El primer cop va ser una nena de 16 anys. Es va tirar contra el vidre"
- nOva política de transparència Tres suïcidis i 14 intents fallits al metro els últims sis mesos
- El límit a la pujada de les rendes estanca els preus a la Gran Barcelona
- Els nous contractes de lloguer baixen el 2% en el primer trimestre
- urbanisme BCN presentarà un projecte per millorar Ciutat Meridiana amb el Pla de Barris
