Abusos sexuals a menors
El Defensor del Poble xifra en unes 400.000 persones les víctimes de la pederàstia a l’església
Després d’anys d’opacitat i encobriment, Espanya compta a la fi amb el primer informe que posa llum sobre els casos de pederàstia a l’Església. El Defensor del Poble ha xifrat en unes 400.000 persones la xifra de persones que han patit abusos sexuals en l’àmbit religiós i unes 240.000 les que directament han sigut víctimes d’abusos comesos per un sacerdot o religiós.
Les xifres s’obtenen a partir d’una enquesta que assenyala que un 1,13% de les persones adultes a Espanya (uns 40 milions de persones) ha sigut víctimes d’abusos sexuals en l’àmbit religiós i un 0,6% per un religiós directament, cosa que suposa que les denúncies presentades i difoses fins ara «no representen més que una petita part d’una realitat molt més estesa», segons figura a l’informe.
El Defensor del Poble va rebre l’encàrrec d’investigar els abusos sexuals a l’Església el març del 2022, per tant, ha trigat 15 mesos a elaborar les seves conclusions, molt menys que les comissions d’investigació posades en marxa en altres països.
Per elaborar el document, l’oficina del Defensor va crear una Comissió Assessora, composta per experts externs, una unitat d’atenció a les víctimes, formada per especialistes contractats per a l’ocasió, un Fòrum d’Associacions de Víctimes i va obrir una bústia per a la recepció de testimonis. Així mateix, els especialistes de la unitat han viatjat per diferents ciutats per entrevistar-se amb les víctimes.
L’altra investigació
Notícies relacionadesL’objectiu de l’informe és el de descriure la dimensió del fenomen, les seves causes i les seves conseqüències en les víctimes, a fi d’emetre una sèrie de recomanacions que siguin útils en la prevenció i la reparació dels afectats.
No es tracta de l’únic balanç que es farà públic, ja que la Conferència Episcopal ha decidit contractar un bufet d’advocats, que també està duent a terme una investigació, que previsiblement es difondrà a finals d’any.
Defensor del poble Agresiones sexuales contra menores Abusos sexuals de l'Església Pederàstia
- La legislatura catalana El Govern aspira a salvar el traspàs de l’R1 de Rodalies malgrat l’avanç electoral de Sánchez
- Ciutat «menjada pels turistes» Aina Clotet (44 anys), sobre la seva vida a Barcelona: «L’olor d’orina és horrorosa, em posa molt trista»
- Compareixença al Parlament Educació revisa com es mesura la complexitat de les escoles i instituts per dotar millor els centres amb més necessitats
- Nova resolució El TSJC lliura Borràs de la presó a canvi d’un curs per prevenir la corrupció després de l’indult del Govern espanyol
- Sentència del TC Sánchez celebra l’aplicació de l’amnistia a Puigdemont: «Ho vam fer pensant en la convivència entre catalans»
