Els insubmisos a la 'llei Wert' critiquen que la Generalitat no aposti per una escola "laica i inclusiva"
Consideren que el model ha de ser el sistema aconfessional que s'està potenciant a França
A l'espera de poder analitzar amb detall el contingut dels dos decrets avançats per la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, la Xarxa d’Escoles Insubmises, que promou la no aplicació de la LOMCE a Catalunya, va considerar ahir l'anunci d'Ensenyament com "un nou malabarisme de la Generalitat, un gest teatral i buit davant l'ofensiva que suposa la llei del ministre Wert", va denunciar una portaveu del col·lectiu. La plataforma lamenta que Ensenyament no hagi apostat per una "escola laica, aconfessional i inclusiva, com estan fent països com França".
Mentrestant, la xarxa ha començat a mobilitzar-se per impedir el desenvolupament de la nova formació professional bàsica, "que és un camí de no retorn per a l'alumne", declara l'entitat.
LA PROMESA DEL PRESIDENT
Notícies relacionadesAmb la presentació dels nous currículums de primària i secundària per part de la consellera Rigau, la Generalitat interpreta que efectivament, tal com va anunciar el passat 14 de gener el president de la Generalitat, Artur Mas, "el pròxim curs escolar començarà d'acord amb la legislació catalana, sense tenir en compte normatives lesives i impròpies".
La comunitat educativa (professors, pares d'alumnes, estudiants i pedagogs) va rebre, en el seu moment, la promesa de Mas amb més recel que entusiasme, al considerar-la de difícil compliment.
- Primer canvi al Govern Illa, a la presa de possessió de Raúl Moreno: "És un canvi de conseller, no de polítiques"
- Després de la sentència del TJUE El Tribunal de Comptes ajorna l’aplicació de l’amnistia a Puigdemont i Mas per les despeses de l’1-O
- Una jugada d’equip per a l’eternitat: Radiografia del gol de Ferran Torres que va fer Espanya campiona
- Piscines públiques ¿Per què costa tant enxampar els nois que deixen excrements a les piscines públiques?
- Successos Detenen una dona per atropellar mortalment un vianant a Montmeló amb una furgoneta robada
