L’aparició del pol·len
La segona onada de grip es barrejarà amb l’arribada de les al·lèrgies per l’avançament de la primavera
Els metges adverteixen que els al·lèrgics que se’n contagiïn poden tenir una explosió de símptomes
Els metges temen que la segona onada de grip (de tipus B, al gener va ser de tipus A) que viu Espanya en aquests moments es barregi amb un augment de les al·lèrgies primaverals. Això podria provocar, així mateix, una pujada de les dificultats respiratòries en alguns pacients i, per tant, de la pressió als hospitals.
Els termòmetres han començat a pujar ja arreu del país, amb el conseqüent avançament de la pol·linització i l’aparició dels pòl·lens. De fet, s’espera arribar, en algunes zones del territori, als 30 graus les pròximes setmanes, unes temperatures més pròpies del juny que del març.
Tot i que la segona onada de grip ja ha arribat al màxim, el problema és que ha arribat just a les portes de la primavera. L’Institut Carlos III alerta, en el seu últim informe, que les taxes més altes de grip B s’estan observant en més joves de 15 anys, una situació que podria fusionar-se amb l’arribada de les al·lèrgies primaverals, alerten els especialistes.
Temen que les persones al·lèrgiques també es contagiïn de grip, cosa que pot augmentar la inflamació de les vies respiratòries i que es produeixi una explosió de símptomes, com ara bronquitis, febre i xiulets respiratoris, entre d’altres.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Lesions greus Els Mossos investiguen una agressió al Fòrum a un jove italià que està en coma induït
- Ara obres La Rambla tot just reformada acollirà el desè aniversari de l’atemptat del 17A el 2027
- Guia per a les escoles Noves mesures antibullying a Espanya: 5 dies per recollir informació i 48 hores per emetre dictamen
- «Experiència increïble» «Experiència increïble»: el restaurant de Vilanova i la Geltrú aclamat pel seu selecte celler
