Nomenament
El Govern relleva el director general de justícia juvenil
Jesús María del Cacho és substituït per María-Paz Vallès Creixell, advocada en exercici des del 2011
El Govern ha decidit rellevar el director general d’Execució Penal a la Comunitat i de Justícia Juvenil de la Generalitat, Jesús María del Cacho Rivera, i aquest dimarts ha nomenat María-Paz Vallès Creixell perquè es faci càrrec d’aquesta responsabilitat amb la vocació d’iniciar una nova etapa en aquest àmbit. Fonts de la conselleria desvinculen el canvi de l’enrenou que ha causat el crim de Manresa, pel qual van ser detinguts dos menors amb antecedents.
El conseller de Justícia, Ramon Espadaler, ha manifestat el seu agraïment al fins ara director general, que torna a la seva plaça com a magistrat al jutjat de menors de Tarragona, en una nota de premsa enviada després de la reunió del Consell Executiu. La seva successora, Vallès, és advocada en exercici des del 2011 i està especialitzada en dret processal penal i en processos de justícia restaurativa i resolució extrajudicial de conflictes.
Notícies relacionadesTot i que al Govern asseguren que el relleu estava decidit des de fa setmanes, Vallès assumeix la responsabilitat en un moment en què el debat sobre com es gestionen els joves que tenen un historial delictiu s’ha obert a partir del crim de Manresa. En aquest cas, els dos detinguts que van participar en els fets, de 15 i 16 anys, havien participat en altres actes violents i estaven sotmesos a mesures de llibertat vigilada. La mateixa consellera d’Interior, Núria Parlon, va instar a analitzar com pot ser que joves menors, que tenen un futur al davant, acabin cometent delictes tan greus.
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha assegurat aquest dilluns en una entrevista a Catalunya Ràdio que està a favor d’una "revisió permanent" de les polítiques de seguretat o dels procediments que se segueixen per abordar els casos de criminologia juvenil, però va rebutjar prendre decisions "en calent".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Eleccions generals Temor del PSOE a la divisió del vot en algunes províncies
- Eleccions generals L’absència d’Aliança Catalana el 29N beneficia Vox i Junts
- Illa es bolca en la campanya de Sánchez i entra en confrontació amb la dreta
- Entrevista Félix Bolaños, Ministre de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts: "Les acampades alcen la bandera d’una causa justa"
- Eleccions generals ‘The End’
