A Barcelona
Junqueras farà una conferència el 30 de setembre per marcar perfil en ple pols pel finançament
El líder d’ERC aspira a reunir unes 600 persones en una de les sales de l’Auditori per «dirigir-se a tot el país»
Impugnen el congrés d’ERC al País Valencià per múltiples «irregularitats»
ERC llança la seva pròpia llei perquè Catalunya recapti l’IRPF davant la falta d’acord amb el PSOE
El presidente de ERC, Oriol Junqueras, en una imagen reciente. /
Tot i que ja no tingui la responsabilitat de governar la Generalitat, aquest mes de setembre ha començat un curs polític decisiu per a ERC. En els pròxims mesos s’hauria de resoldre la incògnita de si Catalunya tindrà o no nou finançament, la gran condició que els republicans posen per continuar recolzant el Govern d’Illa a Barcelona i l’executiu de Pedro Sánchez a Madrid. Per parlar d’aquesta qüestió i de moltes altres, el president d’ERC, Oriol Junqueras, farà una conferència el 30 de setembre a Barcelona, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO. Una manera de marcar perfil en l’inici d’un curs polític que es presumeix intens.
L’acte serà a les set de la tarda a la sala Oriol Martorell de l’Auditori de Barcelona, amb capacitat per a 600 persones. El partit ja ha començat a cursar les invitacions. Estan cridats a assistir-hi els representants de tots els partits, a excepció del PP, Vox i Aliança Catalana. També han convidat representants de la societat civil com els principals sindicats i les patronals. «És una conferència pensada per dirigir-se a tot el país», expliquen fonts republicanes.
Notícies relacionadesLa idea és oferir la seva visió «transversal» sobre el futur de Catalunya. «Abordarà tota mena de temes, no només els mediàtics [com el finançament]. Parlarà de futur, d’economia, d’habitatge, de la Catalunya que passarà dels 8 als 10 milions d’habitants», exposen del seu entorn. ¿I què dirà del finançament i de la relació d’ERC amb els socialistes? Això és aviat per saber-ho. Els republicans esperen que en els «pròxims dies» el Govern de Sánchez faci una proposta formal sobre el finançament, però fins que no es conegui la proposta es fa difícil aventurar escenaris. I Salvador Illa continua pendent d’arrencar la negociació dels comptes per al 2026, després de no haver pogut tirar endavant uns nous pressupostos per a aquest any, en què el vot dels republicans és imprescindible.
El format de les conferències no és nou en la política catalana. Va tenir molt recorregut, per exemple, durant els moments àlgids del procés, en què els partits –tant els independentistes com els constitucionalistes– pugnaven per oferir les millors propostes per sortir de l’embolic. Una d’aquelles conferències la va protagonitzar el mateix Junqueras. Ara recupera aquest format com a estratègia per «marcar posició» i «reclamar l’atenció de la gent». «Dirà com veu el país i per on considera que ha d’avançar», resumeixen les mateixes fonts.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Llevant - Barcelona (2-4) El Barça contracultural de Xavi Espart s’imposa al competitiu Llevant i suma el cinquè triomf a la Lliga
- Fórmula 1 Antonelli, primer guanyador al Madring, amb desastre dels espanyols
- Alba Roca, psiquiatra: «El moment del part és el moment en què una dona té més risc de desenvolupar un trastorn psicòtic en tota la seva vida»
- Recomanacions Tobogans espectaculars i llits elàstics: els parcs infantils de Barcelona on al·lucinaran els teus fills
- Noves entrades La vaga de formadors de Bombers de la Generalitat paralitza la incorporació i promoció de més de 500 efectius
