Declara la primera denunciant de tortures a la Via Laietana
"És impossible compartir la comissaria entre torturats i torturadors", afirma la víctima
"Jo no sé què passarà, però penso que pot canviar la situació de Via Laietana 43 [seu actual de la Prefectura Superior de Policia de Catalunya]. És intolerable que pensin que podem compartir-la torturadors i torturats, un pis per a uns i un pis per als altres. Això no pot ser", va afirmar ahir Blanca Serra, de 82 anys, la primera denunciant de tortures policials durant el franquisme i la Transició que declara davant la Fiscalia de Memòria Democràtica. "És la primera vegada que això passa a l’Estat espanyol", va remarcar la històrica activista independentista. "Espero obrir l’assumpte i que es continuï parlant d’això. I, sobretot, que els joves tinguin en compte que és el que ha passat, que és el que està passant i potser el que passarà. Fa 50 anys que ha mort el dictador i hi ha moltes coses que no han canviat".
La dona va estar acompanyada a la Ciutat de la Justícia de Barcelona per representants d’Òmnium Cultural, de l’Assemblea Nacional Catalana i de diverses entitats sobiranistes i memorialistes, així com pels advocats del centre Irídia, Anaïs Franquesa, Sònia Olivella i Brian Ventura. L’única possibilitat que hi ha per aclarir quins agents van torturar aquesta dona és que la fiscalia reclami els arxius policials i judicials sobre les seves quatre detencions, entre el 1977 i el 1982.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Cultura popular Foc, revetlla i castells: Tarragona dona la benvinguda a l’estiu amb la festa de Sant Joan del 19 al 24 de juny
- Salut Vall d'Hebron lidera un projecte europeu per provar un nou fàrmac més eficaç i menys tòxic per a infants amb càncer
- Vitalitat i fragilitats Els catalans van destinar a oci i cultura 6.659 milions d’euros el 2024, un 35% més que l’any anterior
- Accident de trànsit Tres ferits en xocar un cotxe amb un autobús al carrer Gran de Gràcia de Barcelona
