Reaccions
Podem i el BNG, sols en el rebuig taxatiu
Pedro Sánchez va acabar trobant menys resistències de les que esperava entre els seus socis a la pujada de la despesa en defensa. Entre les formacions d’esquerres, només Podem i el BNG es van mantenir contundents en aquest sentit. La líder dels morats, Ione Belarra, va assegurar que elevar la inversió militar és un "error catastròfic", mentre que Néstor Rego, del BNG, va exigir al Govern "abandonar el camí militarista i adoptar una política internacional compromesa amb la pau, el diàleg i la cooperació entre els pobles".
"Amb nosaltres, que no comptin per gastar més", va dir el portaveu d’ERC, Gabriel Rufián, però va afegir: "A menys que ens expliquin molt a poc a poc i molt bé el perquè". Tampoc EH Bildu es va mostrar taxatiu contra l’augment de la despesa en defensa. Miriam Nogueras, de Junts, va dir: "Si la idea és muscular econòmicament el sistema de defensa de la UE i també de Catalunya, aquestes inversions s’han de fer a nivell industrial i tecnològic i s’han de desenvolupar a Europa i a Catalunya". I el més clar va ser Aitor Esteban, del PNB, que va defensar la necessitat que la UE es rearmi, però va matisar que el procés s’ha de realitzar invertint en la indústria europea.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Cultura popular Foc, revetlla i castells: Tarragona dona la benvinguda a l’estiu amb la festa de Sant Joan del 19 al 24 de juny
- Salut Vall d'Hebron lidera un projecte europeu per provar un nou fàrmac més eficaç i menys tòxic per a infants amb càncer
- Vitalitat i fragilitats Els catalans van destinar a oci i cultura 6.659 milions d’euros el 2024, un 35% més que l’any anterior
- Accident de trànsit Tres ferits en xocar un cotxe amb un autobús al carrer Gran de Gràcia de Barcelona
