LA BATALLA
El PSE es llança per aconseguir els votants de Podem
El PP no parlava d’ETA, a penes d’independència. El temps de fer-ho no era ara, en campanya, perquè intuïen els seus potencials votants en una altra banda, al calador del PNB. Però va arribar la polèmica entorn de la no-condemna d’ETA per part del candidat de Bildu i s’han afegit a l’onada demanant a Pedro Sánchez que firmi davant notari que no hi haurà pacte amb ells al País Basc. El PSE sí que parla d’independència, des del primer dia. El candidat socialista Eneko Andueza és l’únic que porta a col·lació aquest assumpte cada vegada que té potencials votants de Bildu o el mateix candidat de la coalició davant, i fins i tot li diu "covard" per no anomenar grup terrorista a ETA. Una mica per convicció, Andueza va passar "nou anys" amb escorta per culpa del terrorisme i ha posat en joc el seu futur polític dient que dimitirà abans de governar amb una esquerra aberzale que no renega del seu passat. Però una altra mica és per vots. En concret, per 72.113 vots, els que va obtenir Podem en les eleccions autonòmiques del 2020.
El PSE, igual que EH Bildu, vol per a ell els vots que van fer forta la formació morada al País Basc,i que a poc a poc s’ha anat desinflant en aquest territori, igual que la seva matriu nacional.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: els millors plans
- Rubén Zaballos, propietari de 150 habitatges als 39 anys: «He tingut inquiokupes, okupes, centres de venda de droga... I al final és impossible»
- Glamur paranormal Heather Graham, a Sitges: «Els aficionats al cinema de terror són els fans més agradables que he conegut»
- HABITATGE «Comencem a tenir paralitzacions»: el 72% de les immobiliàries detecta signatures de lloguer bloquejades pels decrets
- Acord del Consell de Ministres El Govern central aprova el pla d’acció de joventut fins al 2028, que mobilitza gairebé 60.000 milions d’euros
