Davant el mateix jutge
La fiscalia recorre la decisió de Llarena de no acusar per desordres públics Puigdemont
El ministeri públic discrepa del magistrat ja que considera que la conducta castigada amb sedició no és una mera desobediència
La fiscalia no vol esgotar els terminis i ja ha recorregut la interlocutòria del jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena de substituir el processament de l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont per sedició per una mera desobediència. El ministeri públic discrepa del criteri del magistrat i considera que la conducta dels líders del procés és enquadrable en el nou delicte de desordres públics agreujats, penat amb fins a cinc anys de presó.
En el que sí que coincideixen els fiscals del procés i el jutge d’instrucció és que el delicte de malversació pel qual se’l reclama és el corresponent al seu tipus més greu que pot estar penat amb fins a 12 anys de presó, de manera que la seva impugnació no es dirigeix contra aquesta part de la resolució donada a conèixer dijous contra Puigdemont i la resta de pròfugs de la justícia.
En canvi, la fiscalia, al seu recurs, de 10 pàgines, argumenta per què la conducta que el tribunal del procés va considerar sedició pot continua sent castigada amb el nou delicte introduït pel Govern a la seva reforma legislativa.
Carles Puigdemont Oriol Junqueras Sentència del procés Fiscalia General de l'Estat Pablo Llarena
- Empresa familiar La poma ecològica de Biobosch Organics és guardonada als Premis BBVA
- Indústria del motor El Govern central reactiva el pla d’ajuts de fins a 4.500 euros per adquirir un cotxe elèctric
- MUNDIAL 2026 Pau Cubarsí, la consagració internacional d’un defensa que ja no permet que li regategin
- Investigació oberta Una dona declara als Mossos que la terapeuta dels Andic li va encarregar una ruta per Collbató perquè Jonathan fes la seva «teràpia de confrontació»
- Salut Aurelio Rojas, cardiòleg, sobre els beneficis del magnesi: "Pot ajudar a perdre pes i millorar l'estrès"
