Corrupció política
Josep Antoni Duran i Lleida: «Millor que calli sobre el 3%»
L’exlíder d’Unió Democràtica de Catalunya ha negat que els càrrecs de Convergència coneguessin la praxi il·legal de les comissions a canvi d’adjudicacions
Entrevista amb Josep Antoni Duran Lleida
L’exlíder d’Unió Democràtica de Catalunya (UDC), Josep Antoni Duran LLeida, ha reconegut que si estigués davant d’un jutge hauria de dir la veritat en el cas del 3% –cobrament de comissions a canvi d’adjudicacions–. «Ara, millor que calli i ja està», ha afegit. En aquesta línia, no ha contestat a la pregunta de si els dirigents de Convergència i Unió estaven al corrent i ha continuat defensant la presumpció d’innocència. «En qualsevol organització política poden passar coses i no saber-ho el líder, no tinc ni idea», ha abundat en una entrevista Gemma Nierga a Televisió Espanyola, en el programa ‘Cafè d’idees’.
Notícies relacionades📌 El cas del 3% podia existir sense que els dirigents en sabessin res?
— Cafè d'idees (@cafedidees_rtve) 9 de noviembre de 2022
🗣️ "Si estigués davant d'un jutge hauria de dir la veritat. Ara, millor callo i ja està".
▶️ Recupera l'entrevista de @GemmaNierga: https://t.co/8XC452mMrF pic.twitter.com/Oem6gKIQQW
Duran ha afirmat que quan la justícia dicti sentència se sabrà què ha passat i ha afegit que en el cas Palau ja es va concloure que no hi havia hagut corrupció. «Crec que s’han retornat diners, no tinc res més a afegir-hi», ha dit.
L’exlíder de Unió ha recordat l’episodi de Pasqual Maragall parlant del «problema del 3% de Convergència i Unió» i ha dit que Maragall va parlar sobre rumors i ha afegit que Alfredo Pérez Rubalcaba li va trucar de seguida per preguntar-li si en sabia alguna cosa.
- Comportament humà Els psicòlegs coincideixen: no existeix un ‘gen de la personalitat’ que determini com és el caràcter d’una persona
- Diada de Catalunya Òmnium reclama un «front cívic» per foragitar el «monstre» de l’extrema dreta
- CONTRA L’ESTATUT MARC Els metges convoquen vaga indefinida nacional a partir del dia 28 d’octubre
- Educació La IA amplifica l’assetjament escolar: els alumnes la utilitzen en un de cada quatre casos de bullying
- 95% entrades venudes Els sorprenents preus del Fòrum Mundial de l’Ayahuasca a Girona: entrades de fins a 1.800 euros
