Debat política general
Aragonès tanca amb solemnitat la porta a una rebaixa fiscal i ataca el «joc salvatge» d’Ayuso
El president atribueix al sistema fiscal de la presidenta «el lideratge en desigualtat social»
Amb tota la solemnitat que acompanya un debat de política general al Parlament, Pere Aragonès ha tancat la porta aquest dimarts a una eventual rebaixa fiscal a la manera que regeix a la Comunitat de Madrid i ben aviat a Andalusia. «Catalunya no entrarà en el joc de rebaixes fiscals populistes que només beneficien l’1% de la població, la que més té [amb referència a l’impost sobre el patrimoni]», va asseverar el republicà en el seu discurs d’obertura de la sessió.
«El model de Catalunya no és el d’impostos baixos i serveis públics deficients. O grans retallades», va emfatitzar, per sentenciar: El model de Catalunya no és el del Madrid d’[Isabel Diaz] Ayuso i [Alberto Núñez] Feijóo, que amb atur, precarietat i especulació lidera les desigualtats socials».
Per tot això, va reiterar, elevant una mica el nivell de les desqualificacions, el seu Executiu «no participarà en aquest joc salvatge, perquè qui paga la factura d’abaixar els impostos de l’1% més ric de la població és el 99% restant».
- Al minut Incendis forestals a Madrid, Àvila, Toledo i Vall d’Uixó, en directe: última hora de la situació dels focs actius i carreteres tallades
- Accident aeri Un home resulta ferit greu en un accident de parapent a Arbolí (Baix Camp)
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- A Barcelona Gràcia s’omple de color i visitants en unes festes marcades per la creativitat i les aglomeracions
- Avís meteorològic El Meteocat activa l’alerta màxima a Osona per temps violent: calamarsa, vent i possibles tornados
