Ja investigava el de Sánchez i Robles
El jutge Calama suma a la causa de l’espionatge de Pegasus el que van patir Marlaska i Planas
L’Advocacia de l’Estat amplia la seva denúncia inicial pel que van patir el president del Govern i la ministra de Defensa
El jutge de l’Audiència Nacional José Luis Calama ha admès l’ampliació de denúncia feta per l’Advocacia de l’Estat en relació amb l’espionatge patit a través de Pegasus per membres del Govern i inclourà en les seves indagacions el que van patir els ministres de l’Interior i Agricultura, Fernando Grande-Marlaska i Luis Planas.
Calama, que ja investigava des de la setmana passada l’espionatge que van viure el president del Govern, Pedro Sánchez, i la ministra de Defensa, Margarita Robles, ha pres la decisió d’ampliar les diligències una vegada ha rebut l’escrit dels Serveis Jurídics de l’Estat en el qual s’informa que els telèfons mòbils dels ministres de l’Interior i d’Agricultura van patir la infecció el juny del 2021, segons es desprèn dels dos informes elaborats pel Centre Criptològic Nacional.
Notícies relacionadesEl titular del Jutjat Central d’Instrucció número 4 es va fer càrrec de la denúncia inicial de l’Advocacia de l’Estat, presentada després de constatar-se el robatori d’informació que havien patit Sánchez i Robles a través dels seus telèfons, circumstància que s’ha reproduït amb Grande-Marlaska, però no amb Planas, respecte al qual només s’ha constatat l’atac al seu dispositiu.
El magistrat, que a petició de la fiscalia de l’Audiència Nacional (el seu fiscal en cap, Jesús Alonso, ha assumit el cas personalment) ha decretat el secret de les actuacions, ha fet un oferiment d’accions a tots els afectats, malgrat que tots ells estan representats pels Serveis Jurídics de l’Estat.
- Els petrodòlars redibuixen el mapa internacional de l’art
- Al minut Guerra Ucraina-Russia, en directe, ultima hora | Ucraina rep els primers 3.200 milions deuros del prestec europeu, anuncia Von der Leyen
- Famosos Gavi (22 anys): «La meva mare ja ni tan sols veu els partits, la veritat és que s’espanta molt. Sempre abans d’anar al partit em diu: «Ves amb compte, no et fiquis en cap baralla»
- Investigacions acadèmiques Més ansietat i menys benestar: l’impacte de les xarxes socials en els adolescents
- LA PRETEMPORADA BLAUGRANA Flick designa Raphinha com a primer capità del Barça perquè parli al Gamper
