Des de Cantàbria
Illa demana començar la renovació dels alts càrrecs pel Síndic de Greuges
Ribó està en la institució des del 2004 i el seu mandat ha caducat
El PSC vol que Catalunya es contagiï de la renovació que els principals partits espanyols han pactat en institucions com el Defensor del Poble, el Tribunal Constitucional o el Tribunal de Comptes. El líder dels socialistes catalans, Salvador Illa, ha recordat aquest dilluns que la comunitat té 112 càrrecs pendents de renovació, i ha proposat començar pel Síndic de Greuges.
L’actual Síndic és Rafael Ribó, que està en el càrrec des de l’any 2004. El seu salari durant aquest exercici és de més de 129.000 euros. «Demano passar a l’acció, fa més de mil dies que té el mandat caducat», ha afirmat Illa des de Santander, on s’ha reunit amb el secretari general del PSOE de Cantàbria, Pablo Zuloaga.
Notícies relacionadesFa temps que el PSC no amaga la seva oposició a Ribó, a qui acusa d’haver-se posat sistemàticament al costat dels partits independentistes els últims anys. Per això Illa ha afegit que per substituir-lo calia buscar «una persona que no provingui de la política». L’actual Síndic va ser en el passat líder d’Iniciativa per Catalunya.
El líder del PSC ha afirmat que els partits del Govern haurien «de predicar amb l’exemple» i, alhora que es queixen dels moviments al Constitucional o el Tribunal de Comptes, ajudar a renovar la institució del Síndic de Greuges.
- Al minut Guerra Ucraina-Russia, en directe, ultima hora | Ucraina rep els primers 3.200 milions deuros del prestec europeu, anuncia Von der Leyen
- Famosos Gavi (22 anys): «La meva mare ja ni tan sols veu els partits, la veritat és que s’espanta molt. Sempre abans d’anar al partit em diu: «Ves amb compte, no et fiquis en cap baralla»
- Investigacions acadèmiques Més ansietat i menys benestar: l’impacte de les xarxes socials en els adolescents
- LA PRETEMPORADA BLAUGRANA Flick designa Raphinha com a primer capità del Barça perquè parli al Gamper
- Al minut Guerra de l’Iran | L’atac a un vaixell de càrrega paralitza el pla d’evacuació d’Ormuz mentre Israel continua atacant el Líban
