NOVA ETAPA DE LA MONARQUIA
El 'Financial Times' aconsella a Felip evitar implicar-se en el procés sobiranista de Catalunya
"Aquesta és una crisi que han de resoldre els polítics, no els reis", apunta el rotatiu
El príncep Felip, entre Artur Mas i Mariano Rajoy, al gener en la inauguració de l’AVE a Figueres. /
El diari econòmic 'Financial Times' es fa ressò en la seva edició d'aquest dilluns de les esperances que ha despertat en alguns sectors del procés sobiranista català el regnat de Felip VI i sosté que la "crisi catalana" serà el "primer gran examen" del nou rei d'Espanya. No obstant, el rotatiu aconsella a l'hereu que es mantingui neutral en el conflicte. "Seria intel·ligent per part del futur Rei evitar implicar-se en el debat", apunta l'article, firmat per Tobias Buck.
El 'Financial Times' recorda que la successió de la Corona d'Espanya es produeix en un moment d'"alta tensió" entre l'Estat i Catalunya, amb la perspectiva de la consulta del 9 de novembre, i destaca que hi ha en certs àmbits "esperança" que Felip, que "parla català amb fluïdesa", "pugui ajudar a plantejar un acord entre Madrid i Barcelona que eviti la ruptura de les dues parts".
Una de les raons per les quals el diari aconsella a Felip evitar implicar-se és la neutralitat institucional; una qualitat, apunta el rotatiu, que va ser un dels grans valors del rei Joan Carles, que va mostrar una "excepcional visió política i habilitats estratègiques durant la transició a la democràcia". "El seu fill ha de demostrar que té l'instint polític per moderar un conflicte tan complex com el que enfronta Espanya i Catalunya". I afegeix que aquesta és "una crisi que els polítics, no els reis, han de resoldre".
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Salut Caminar no és suficient després dels 65: Harvard assenyala l’exercici clau per frenar l’envelliment
- Experts en climatització i arquitectes coincideixen: El truc que pot refrescar més casa teva sense gastar ni un euro més
- Successos Detingut un home al Vendrell per agredir un mosso fora de servei i un periodista que feia un reportatge sobre la droga
- Avenç científic Un home amb paràlisi recupera el moviment i la sensibilitat de les mans gràcies a una neuropròtesi: "Puc tornar a acariciar el meu gos"
