Literatura catalana

La Setmana del Llibre en Català tanca amb més de 130.000 visitants i prop d’un milió d’euros de facturació, un 12% més

L’organització considera un «èxit d’afluència» la 44a edició de la fira, ubicada al passeig Lluís Companys de Barcelona

Casetas de la Setmana del Llibre en Català, en el paseo Lluís Companys de Barcelona

Casetas de la Setmana del Llibre en Català, en el paseo Lluís Companys de Barcelona / Iñaki Martínez Azpiroz / ACN

1
Es llegeix en minuts
Iñaki Martínez Azpiroz / ACN

La Setmana del Llibre en Català ha tancat aquest diumenge la seva 44a edició amb més de 130.000 visitants, uns 8.000 més que l’any passat, i una facturació que vorejarà el milió d’euros, un 12% més que fa un any. Són dades que ha facilitat l’organització, a l’espera de tancar les xifres definitives d’aquest any. L’esdeveniment arriba a la seva fi després de deu dies dedicats a la literatura, l’edició i la cultura en català. Els organitzadors han valorat que la present edició ha tingut un «èxit d’afluència» al passeig Lluís Companys, cosa que, juntament amb el creixement de les vendes, reflecteix un «sector editorial ric, divers, vital i atractiu».

Del 18 al 27 de setembre, la Setmana del Llibre en Català ha comptat amb 332 expositors repartits en 98 paradetes al passeig Lluís Companys de Barcelona, als peus de l’Arc de Triomf. Hi han participat un total de 282 segells editorials de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord i Andorra.

Notícies relacionades

Els centenars de visitants que s’han reunit en cada moment al passeig Lluís Companys durant una setmana i mitja han pogut consultar l’oferta de les editorials en català més importants, a més d’assistir a desenes d’actes com presentacions de llibres, firmes d’autors i mostres musicals.

L’esdeveniment literari ha sumat prop de 9.000 metres quadrats d’expositors, amb 11 espais, a més de les casetes, com ara tres escenaris per a adults i joves, un escenari familiar, un espai per a la «petita lectura», amb contacontes i tallers familiars, o un punt de divulgació del català.