‘Sonrisas y lágrimas’ i ‘Mamma Mia!’ inauguren la temporada de musicals
Els muntatges de ‘Los chicos del coro’ i ‘Cabaret’ són altres de les grans apostes d’aquesta campanya, en la qual destaca, així mateix, la tornada de ‘Germans de sang’ el febrer vinent.
Mamma Mia!, un dels musicals més populars des de la seva estrena a Espanya el 2004, torna a la cartellera barcelonina amb una nova producció que ha triomfat a Madrid tres temporades. El muntatge d’ATG Entertainment compta a Barcelona amb Anna Lagares com a Donna i Lucía Pemán com la seva filla Sophie. Mireia Portas en el rol de Tanya i Noemí Gallego en el de Rosie encarnen les amigues de la protagonista i Marc Parejo, en Sam. Aquest musical amb grans èxits d’Abba traduïts al castellà ha generat una enorme expectació. Hi ha ganes de Mamma Mia!, segons reflecteix la venda anticipada del Tívoli en una temporada plena de títols clàssics com Sonrisas y lágrimas i Cabaret, en la qual l’únic musical en català en un gran escenari és Germans de sang, que torna per fer una nova temporada després dels aplaudiments aconseguits la temporada passada.
Sonrisas y lágrimas aterra la setmana vinent i fins al 27 d’aquest mes a l’Apolo amb l’obra que va protagonitzar Julie Andrews al cine. Compta amb Silvia Villaú com a institutriu (i directora del muntatge) i Carlos Benito com a capità Von Trapp i amb una cuidada escenografia que trasllada el públic a l’Àustria dels anys 30. Aquesta producció de Theatre Properties estarà només dues setmanes a la cartellera, del 17 al 27 de setembre. Al novembre s’instal·larà al mateix escenari Los chicos del coro, que fa tres temporades ja va ser a la capital catalana amb una premiada producció amb Rubén Yuste, Manu Rodríguez i Raúl Castejón que es va veure al Tívoli.
Entre les novetats destaca l’estrena a Barcelona d’una nova versió de Cabaret on el públic viurà una experiència immersiva, en la qual alguns podran seure a les taules del Kit Kat Club, el local del Berlín d’entreguerres on actuen els protagonistes de la funció. Feia gairebé 10 anys que no es muntava aquest clàssic a la ciutat, des de la temporada 2017-18, quan Elena Gadel i Ivan Labanda la van protagonitzar al Victòria.
El repartiment serà diferent del de Madrid, on Mario Vaquerizo s’ha afegit a la producció com a MC (mestre de cerimònies) en la segona temporada del xou a la capital a partir del 9 d’octubre. A Barcelona no s’ha donat a conèixer el repartiment definitiu, però sí que se sap que Vaquerizo no hi serà.
Coproduïda per LetsGo i Mariana (Balañá en Viu), aquest clàssic del musical recalarà al Coliseum a partir del 10 de febrer. Hits com Willkommen i Money se sentiran aquesta vegada molt a prop en aquesta versió immersiva on es difumina la frontera entre escenari i platea amb el públic assegut en taules i prenent copes com si fos dins de l’obra. Aquest muntatge figura en el seu segon lloc en nominacions als Premis de Teatre Musical 2026. Té 13 candidatures, entre elles les de millor musical, millor actriu principal per a Amanda Digó i millor actriu secundària per a Carme Conesa. Només ha sigut superat per Los miserables, que competeix en 15 categories.
Raffaella, el musical, en va aconseguir 11, i Wicked, el musical, 10. "Estem desitjant portar l’experiència de Cabaret al Teatre Coliseum de Barcelona, i fer-ho a més després d’haver rebut 13 nominacions als Premis del Teatre Musical d’aquest any", va indicar ahir Iñaki Fernández, CEO i fundador de LetsGo. "És un gran reconeixement no només a l’extraordinari elenc que ens acompanya, sinó també a tot l’equip creatiu, amb Federico Bellone al capdavant, que ha donat forma a una de les produccions més originals i ambicioses de la temporada. Afrontem l’entrega de premis amb moltíssima il·lusió i amb ganes de descobrir si algunes d’aquestes nominacions acaben convertint-se en guardons".
L’únic musical en català de la cartellera dels grans escenaris barcelonins és Germans de sang, que torna a escena al febrer després dels aplaudiments aconseguits la temporada anterior amb una moderna posada en escena de Daniel Anglès, direcció musical d’Andreu Gallen i coreografies d’Ariadna Peya, amb un potent repartiment liderat per Mariona Castillo, Albert Salazar i Roc Bernadí, que va deixar molta gent amb ganes de veure aquesta producció de Focus al Teatre Condal, un dels títols amb què l’empresa catalana commemora el seu 40è aniversari.
Altres formats
Als teatres de menys de 200 espectadors, planter del musical, la majoria de títols dels musicals de mitjà i petit format són en català. L’Espai Texas ha debutat en el musical amb Després de nosaltres, una comèdia agredolça escrita i dirigida per Jumon Erra sobre com de difícil és mantenir l’amistat en una parella. A la cartellera fins al dia 15 de novembre, està protagonitzada per Júlia Jové i Xavi Navarro, amb Andrea Mir al capdavant dels teclats. I Busco pis!, una sàtira sobre el mercat immobiliari, salta al Teatre Apolo després d’estrenar-se la temporada passada al Teatre Gaudí. Aquesta obra de Xavier Morató (dramatúrgia i llibret) i Gerard Sesé (música) està protagonitzada per una dona de 36 anys que encara viu amb els seus pares. Només es podrà veure els divendres i dissabtes en sessió golfa a partir del 16 d’octubre.
Aquesta temporada el Teatre Akadèmia aposta també pel musical amb l’estrena de Crush, un musical de cambra creat per Daniel J. Meyer, amb música de Mireia Morera sobre una parella que vol tenir descendència interpretada per Diana Roig i Albert Baró.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pla Via Detinguts 36 lladres de coure en instal·lacions ferroviàries catalanes des de l’agost: tres d’ells tenen prohibit acostar-se a les vies
- Previsió meteorològica El Meteocat allarga els avisos grocs per pluja fins com a mínim dijous i adverteix de més «xàfecs forts», però no torrencials
- Caos a la xarxa ferroviària ¿Què ha fallat aquest dimecres a Rodalies? Les claus de la segona plantada dels maquinistes en un any
- Llibres Spotify redobla la seva aposta per l’audiollibre i ofereix 350.000 títols en més de 180 mercats
- Al minut Votació dels decrets d’habitatge, en directe | Sánchez decidirà el cap de setmana si convoca eleccions i Feijóo el repta a fer-ho: «Posi la data»
