Patrimoni artístic
El MNAC comunica al jutjat d'Osca "incapacitat tècnica" per traslladar les pintures
El Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) ha presentat aquest dilluns en seu judicial a Osca la petició d'incident d'execució mitjançant un escrit en què manifesta la seva "incapacitat tècnica de dur a terme aquesta operació en el termini establert per la llei d'enjudiciament civil ni tampoc tècnicament".
En l'escrit, com va anunciar després de la reunió del patronat de la setmana passada, també assenyala "la impossibilitat de realitzar el trasllat de les pintures murals per restituir la Sala Capitular del Monestir de Sixena sense posar-les en risc", ha informat el museu en un comunicat.
El museu ha explicat que els acords presos el passat 16 de juny per part del patronat i per donar compliment a una sentència judicial ferma "s'estan desplegant amb total normalitat".
Notícies relacionadesRespecte a les pintures profanes, que també formen part d'aquest procediment, el museu manifesta que les seves característiques i estat de conservació, des d'un punt de vista tècnic són diferents: "No van patir les conseqüències de l'incendi, no requereixen un tractament previ de consolidació i totes elles es troben sobre un suport rígid i pla".
"Els riscos per a la seva manipulació i trasllat són inferiors, i el MNAC estudia de forma separada el seu procés de reintegració", ha dit.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Cultura popular Foc, revetlla i castells: Tarragona dona la benvinguda a l’estiu amb la festa de Sant Joan del 19 al 24 de juny
- Salut Vall d'Hebron lidera un projecte europeu per provar un nou fàrmac més eficaç i menys tòxic per a infants amb càncer
- Vitalitat i fragilitats Els catalans van destinar a oci i cultura 6.659 milions d’euros el 2024, un 35% més que l’any anterior
- Accident de trànsit Tres ferits en xocar un cotxe amb un autobús al carrer Gran de Gràcia de Barcelona
