COL·LECCIONISME
¿Arribarà el primer còmic de Spider-Man als 500.000 euros en subhasta?
La casa 'online' Catawiki obre una licitació fins a l'11 d'agost per adquirir 'Amazing Fantasy #15', de Stan Lee i Steve Ditko
zentauroepp49294048 icult190801195617
Des d’aquest divendres, i fins al diumenge 11 d’agost, surt a subhasta un dels còmics més buscats del món pels col·leccionistes: l’exemplar d’‘Amazing Fantasy #15’,que conté la primera aparició completa de Spider-Man, que els llegendaris Stan Lee i Steve Ditko van publicar el 1962. La licitació estarà oberta a la casa holandesa de subhastes ‘online’ Catawiki i, segons els seus responsables, es preveu arribar a una xifra pròxima als 500.000 euros.
Aquest ‘Amazing Fantasy #15’, segons apunta la casa de subhastes d’objectes únics, és en la llista dels ‘Top 3 de més buscats al món’ i va ser l’últim número de la col·lecció ‘Amazing Fantasy’, famós per ser el primer en el qual apareix Spider-Man. Gràcies al superheroi adolescent la publicació va assolir les xifres més altes que Marvel havia vist fins aleshores i va propiciar que sortís una sèrie en solitari de Spider-Man, que començava amb ‘The Amazing Spider-Man #1’.
Número especial
Segons Patrick Vranken, director de subhastes i expert en còmics a Catawiki, aquest còmic “és tan popular, perquè, d’una banda, com menor sigui el nombre d’exemplars, millor, i a més, si hi ha la primera aparició o la història de l’origen d’un personatge en el còmic, pot fer que valgui molt més”.
Notícies relacionadesCatawiki organitza més de 15 subhastes de còmics cada setmana en més de 10 categories diferents. Aquesta és la primera dedicada exclusivament a còmics americans (US Comics). Anteriorment, la casa holandesa ha subhastat còmics que han assolit elevats preus, com un dels set exemplars de‘Tintín al Congo’ (39.000 euros), que originalment no estaven a la venda, i una còpia hiperexclusiva d’una edició alternativa de Tintín (68.000 euros).
En aquesta plataforma ‘online’ se subhasten setmanalment objectes inusuals i únics de categories tan dispars com l’art, el disseny, la moda o, fins i tot, cotxes clàssics. La qualitat i autenticitat la garanteixen un equip de 150 experts especialitzats en cada categoria.
- Costa Brava Un liquen en perill d'extinció apareix per primer cop al Cap de Creus
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio La lliçó de Badia del Vallès
- AVENÇ CONTRA LA MALALTIA L’Hospital del Mar identifica una nova estratègia contra el càncer de pàncrees que ataca les cèl·lules tumorals i activa el sistema immunitari
- Al minut Guerra Ucraïna-Rússia, en directe, última hora del conflicte
- III Fòrum Mediterrani Hereu: «L’arc mediterrani és el gran motor econòmic d’Espanya»
