EL 21 DE MAIG
Un gran concert per la llibertat d'expressió
Albert Pla, KOP, Maika Makovski i Raynald Colom encapçalaran una marató reivindicativa a Badalona en suport a Valtonyc, Strawberry i altres condemnats per l'Audiència Nacional
zentauroepp37207442 madrid 08 02 2017 miguel arenas el rapero valtonyc juzgad170428165619 /
Valtonyc, Albert Pla, Lágrimas de Sangre, KOP, Che Sudaka, Nico Roig… Aquesta podria ser una relació d’artistes que han hagut de presentar-se en algun moment de la seva carrera a l’Audiència Nacional per donar explicacions sobre el contingut de les seves lletres. De fet, algun sí que ha hagut de fer-ho. Però aquesta és només mitja dotzena dels participants en el concert que se celebrarà el 21 de maig al parc del Gran Sol de Badalona en protesta contra «les agressions polítiques, legals i públiques a la llibertat d’expressió».
Darrere d’aquest acte hi ha el col·lectiu No Callarem, que aglutina entitats i associacions com per exemple el Sindicat de Músics Activistes de Catalunya, l’Ateneu Popular Nou Barris, l’Ateneu La Torna i les plataformes Defensem els Drets Humans i Defender a Quien Defiende, entre altres. També, Llibertat Valtonyc, el grup de suport creat arran del judici al raper mallorquí. Eina, Za!, Seward, el trompetista de jazz Raynald Colom, el projecte Ovidi 3 de David Fernández, David Caño i Borja Penalba, la rockera Maika Makovski, el periodista Javier Gallego i el duo format per la cantant Isabel Vinardell i la guitarrista Isabelle Laudenbach també han confirmat la seva presència en aquesta marató reivindicativa a la qual s’aniran sumant noms els pròxims dies.
La inflada sentència a Valtonyc
(tres anys i mig de presó), dictada el febrer passat, ha sigut la gota que ha fet vessar el got del col·lectiu musical. Una sentència que se suma a l’any de presó a quà va ser condemnat al gener César Strawberry, cantant de Def Con Dos. Totes dues sentències judicials estan pendents de recurs, amb els costos econòmics que això implica, però després d’aquests dos judicis, altres rapers esperen torn. És el cas del duo Ayax y Prok o del col·lectiu La Insurgencia. El raper lleidatà Pablo Hasél s’enfronta a una petició de set anys de presó.
Davant la gravetat del cas Valtonyc,
amb la condemna més alta que hagi rebut mai un raper, els beneficis del concert del 21 de maig es destinaran a sufragar els costos legals de la seva defensa. Així mateix s’ha iniciat una campanya de recaptació de fons a la plataforma Goteo per costejar les despeses que implica organitzar del concert.
- Reial decret llei El Govern central prepara una llei per endurir els requisits de construcció en zones inundables i elevar encara més l’altura dels habitatges en risc
- Mercat laboral Els sindicats exigeixen multar les empreses que ocultin el salari en les seves entrevistes de feina
- Fins al 28 d’agost L’L1 del metro de Barcelona no funcionarà entre Florida i Plaça de Sants des d’aquest divendres per obres
- Equipament cultural El nou Sant Jordi Club consolida l’Anella Olímpica com un ‘hub’ musical de referència a Europa
- «S’ha fet justícia, mai vam voler fer mal als nens», diu la mare de l’anomenada «casa dels horrors» d’Oviedo
