NORMA PIONERA

La Generalitat regularà l'ús dels mòbils en escoles i instituts el curs vinent

Ensenyament deixarà que els centres decideixin com materialitzar l'ordenança

Dues noies usen els seus mòbils.

Dues noies usen els seus mòbils.

1
Es llegeix en minuts

La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat prepara una ordre per regular a partir del curs 2015-2016 l'ús dels mòbils a les escoles i els instituts públics, han confirmat fonts del departament a Europa Press.

Segons ha informat aquest dilluns l''Ara', la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, deixarà que siguin els centres els que decideixin com materialitzar l'ordenança, que aconsellarà aprofitar els mòbils com a "eina educativa".

Les instruccions es basaran en tres línies de treball: trobar espais i moments en què el mòbil pugui ser un instrument de suport educatiu; determinar on es podrà utilitzar, i decidir els espais on compaginar el seu ús amb la seva restricció.

Notícies relacionades

A partir d'aquestes pautes generals, seran els mateixos centres, en base a la seva autonomia, els que elaboraran les normes i els càstigs en cas d'incompliment.

És la primera vegada que la Conselleria elabora una norma per regular els mòbils als centres educatius, que arriba després que alguns municipis com Malgrat de Mar hagin prohibit l'ús dels dispositius.