PRIMER JUDICI
Matas, condemnat a 6 anys per corrupció pel 'cas Palma Arena'
L'expresident balear és considerat culpable de falsedat, tràfic d'influències i prevaricació
Jaume Matas (dreta), amb el periodista Antonio Alemany. /
L'expresident balear Jaume Matas ha estat condemnat aquest dimarts a una pena total de sis anys de presó i nou d'inhabilitació durant el primer judici pel cas Palma Arena de corrupció a les illes Balears.
L'Audiència Provincial de Palma considera Matas culpable d'inducció al frau a l'Administració, pel qual el condemna a cinc anys i tres mesos de presó, delictes continuats de falsedat en documents oficials i mercantils, més delicte continuat de prevariació en un concurs medial. Per tots ells, el condemna també a inhabilitació per a càrrec públic durant cinc anys.
El mateix tribunal el considera autor d'un delicte de tràfic d'influències, amb una pena de nou mesos i un dia, més una altra inhabilitació de quatre anys, sis mesos i un dia.
Al periodista que li escrivia els discursos, Antonio Alemany, l'Audiència li imposa presó de tres anys per prevaricació i falsedat documental, i també li afegeix una altra pena de nou mesos per un delicte de tràfic d'influències, més una inhabilitació de quatre anys i set mesos.
Multes i indemnitzacions
L'exdirector general de Comunicació del Govern de Matas Joan Martorell ha estat condemnat a un any i sis mesos per prevaricació, frau, falsedat i malversació, encara que li han aplicat els atenuants de confessió i reparació de l'any.
El propietari de l'agència de comunicació Nimbus, Miguel Romero, ha estat sentenciat a un any, un mes i quinze dies de presó per prevaricació, falsedat, frau i malversació, mentre que les excaps de gabinet de Matas Dulce Linares i María Umbert han estat absoltes.
Notícies relacionadesAl marge de les penes de presó, l'Audiència ha condemnat Matas, Alemany, Romero i Martorell a indemnitzar de forma solidària la comunitat autònoma amb 13.316 euros, mentre que, per la seva part, el periodista balear i Martorell hauran d'abonar a l'Administració pública un total d'11.550 euros. L'expresident balear haurà de fer front al pagament d'un total d'11.170 euros, i Alemany, a 6.000 euros de multa.
La sentència resol la segona peça de les 26 que integren el cas Palma Arena, en el marc de la qual el tribunal, presidit per la magistrada Margarita Beltrán, considera provat que els acusats van pactar beneficiar de forma arbitrària i irregular Alemany i les seves societats amb fons públics que van pujar a un total de 483.186 euros.
- Al minut Incendis forestals a Madrid, Àvila, Toledo i Vall d’Uixó, en directe: última hora de la situació dels focs actius i carreteres tallades
- Paella "Imprescindible": els elogis al millor restaurant de Tarragona segons Tripadvisor
- La guerra cannàbica El crim del ‘jardiner’ de Rubí: cinc anys per matar un fals policia que volia robar-li marihuana
- Entrevista Juan Cruz Cigudosa, cap de la Comissió Eclipsi: «M’aterreix que les transmissions des del mòbil saturin les comunicacions si hi ha una emergència»
- Estiu 2026 Els secrets dels cinc carrers de les festes de Gràcia que es vestiran de Tolkien: «Cada una ha treballat a la seva manera»
