PER LA RETALLADA DE SUBVENCIONS

Vueling deixa d'operar a Alguaire a finals de març

Air Nostrum assumirà el vol entre Lleida i Palma a partir de la temporada d'estiu

Un avió de Vueling despega de l’aeroport d’Alguaire, el gener passat.

Un avió de Vueling despega de l’aeroport d’Alguaire, el gener passat.

2
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES / Lleida

La companyia aèria Vueling deixarà d'operar a finals d'aquest mes de març a l'aeroport d'Alguaire (Lleida) i el seu vol a Palma de Mallorca serà assumit a partir de la temporada d'estiu per Air Nostrum, que connectarà també Lleida amb Eivissa i Menorca, però amb avions més petits. Amb aquesta decisió, Vueling, que l'any passat ja va suprimir la connexió a París per la baixa ocupació, es retirarà de forma definitiva de l'aeroport lleidatà.

Lleida es queda, doncs, sense vol directe a Palma fins a l'inici de la temporada d'estiu. Aleshores està previst que Air Nostrum, filial del grup Iberia, enllaci Lleida amb Eivissa, Menorca i Palma de Mallorca, mentre que Ryanair mantindrà els seus vols a Milà (Itàlia) i Frankfurt (Alemanya).

El delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, ha afirmat que la marxa de Vueling respon a la voluntat de la Generalitat de reduir les subvencions atorgades a les aerolínies que operen a Alguaire, el primer aeroport impulsat per la Generalitat, i que depenen del grau d'ocupació dels avions. En aquest sentit, Farré ha explicat que Vueling utilitza avions grans, d'entre 170 i 180 places, mentre que els d'Air Nostrum tindran entre 50 i 100 seients, cosa que permetrà ajustar la capacitat de les naus a la demanda real i així disminuir les subvencions.

Rebaixa d'entre el 15% i el 25%

L'any passat, la Generalitat va destinar gairebé 1,9 milions d'euros en ajudes a les companyies que volen des d'Alguaire, una quantia que el nou Govern de CiU espera reduir "substancialment" aquest any, entre un 15 i un 25%. "A mesura que aconseguim avions més plens, les subvencions seran més baixes", ha subratllat el delegat. Farré ha avançat que a l'estiu, Alguaire oferirà un total de 48.000 seients a diferents destins.

Notícies relacionades

Està previst que la setmana que ve els responsables de l'aeroport i d'Air Nostrum informin dels detalls d'aquest nou programa de vols, que garantirà que Lleida torni a disposar aquest estiu de connexió aèria a les Balears, a pesar de la marxa de Vueling.

Pel que fa a la pròxima temporada d'hivern, Farré ha afirmat que "s'està treballant per oferir 50.000 places" i que previsiblement a partir del novembre es disposarà de l'autorització i de la infraestructura necessària per volar fora de l'espai Schengen. El Govern manté converses amb operadors russos i britànics per atraure turistes i esquiadors a Lleida a partir del pròxim hivern.