Mobilitat
Barcelona impulsa ajuts per substituir ciclomotors de gasolina per elèctrics
La ciutat ha aprovat la convocatòria d’ajuts a particulars i empreses per substituir els ciclomotors de combustió per ciclomotors elèctrics, que estarà oberta entre el 15 de setembre de 2026 i el 30 de setembre de 2028.
Vista aèria d’un aparcament de motos al carrer de Pelai de Barcelona. /
Barcelona activarà aquesta tardor els ajuts de 600 euros per substituir ciclomotors de combustió per models elèctrics. La subvenció, adreçada a particulars i empreses, cobrirà les compres efectuades des de l’1 de març passat i exigirà el desballestament del vehicle antic. El programa compta amb prop de 15 milions d’euros i busca avançar cap a un parc de ciclomotors 100% elèctric l’any 2030. La capital catalana preveu que es puguin renovar 24.000 ciclomotors i impulsar 64 noves estacions d’intercanvi de bateries.
L’ajut serà de 600 euros per ciclomotor elèctric nou, limitat al 50% del preu sense IVA. Per poder accedir-hi, és requisit indispensable desballestar un ciclomotor de combustió. Se’n podran beneficiar totes les operacions (adquisició i desballestament) que s’hagin fet a partir de l’1 de març de 2026.
Per facilitar i simplificar la tramitació d’ajuts a la ciutadania, les persones físiques que vulguin optar a l’ajut només necessitaran dos documents: el justificant de la compra del ciclomotor elèctric i el del desballestament del vehicle de combustió. En aquest sentit, els dipòsits de Barcelona de Serveis Municipals (BSM) ofereixen el servei de desballestament gratuït i el lliurament del certificat vàlid per sol·licitar l’ajut.
L’objectiu és avançar cap a un parc de ciclomotors 100% elèctric l’any 2030. Actualment, a Barcelona hi ha censats 32.000 ciclomotors, dels quals s’estima que aproximadament en circulen 24.000 de combustió i que al voltant de 8.000 ja són elèctrics.
Notícies relacionadesProperament també s’anunciarà la convocatòria d’ajuts a les infraestructures de recàrrega en estacions d’intercanvi de bateries.
Aquestes mesures s’emmarquen en el Pla Clima, l’estratègia municipal per descarbonitzar la ciutat i fer front al canvi climàtic, que preveu una inversió de 1.800 milions fins al 2030 en actuacions d’adaptació i mitigació.
- TRES ANYS D'ANONIMAT Josep Lluís Trapero, el policia que va volar massa alt
- Després de dos anys en el càrrec Dimiteix Josep Lluís Trapero, director general dels Mossos
- Benestar i ocupació (i VII) Moisés Costa, metge de família: "La mala salut laboral repercuteix en les baixes per salut mental"
- Nova etapa a Apple John Ternus, l’enginyer de productes que guiarà Apple en l’era de la IA
- Al minut Guerra de l’Iran | L’atac a un vaixell de càrrega paralitza el pla d’evacuació d’Ormuz mentre Israel continua atacant el Líban
