De la Espriella autoritza als EUA operacions militars conjuntes
El presidente colombiano, Abelardo de la Espriella, convocó este lunes a un comité de emergencia para atender los daños causados por el terremoto de magnitud 7,4 que sacudió buena parte del país y anunció que viajará a Pereira, una de las ciudades más afectadas, para acompañar a los afectados.
El secretari de Guerra dels Estats Units, Pete Hegseth, va afirmar aquest dimecres que el nou president de Colòmbia, Abelardo de l’Espriella, va autoritzar "operacions militars conjuntes" amb els EUA a Colòmbia per combatre el "narcoterrorisme" i va dir que el país sud-americà s’afegirà a la Coalició contra els Cartells de les Amèriques (A3C). La notícia es va conèixer a Bogotà enmig de les accions del Govern d’ultradreta per mitigar l’impacte del terratrèmol. Una ha sigut declarar l’"emergència econòmica".
Des de Panamà, escenari d’una reunió de l’aliança promoguda per part de Washington, Hegseth va destacar la decisió del flamant president de complir la seva promesa electoral: "M’enorgulleix anunciar que Colòmbia s’unirà a l’A3C, i es convertirà en el membre número 19". El senador republicà d’origen colombià Bernie Moreno se’n va congratular. "Avui comença l’alliberament del poble colombià del flagell del narcoterrorisme", va dir.
Després de la presa de possessió de De la Espriella, les relacions del palau Nariño amb la Casa Blanca han reprès la seva sintonia política, interrompuda durant el mandat de Gustavo Petro. El president nord-americà, Donald Trump,va enviar divendres passat a Colòmbia una delegació d’alt nivell per acompanyar la presa de possessió d’un aliat que té la ciutadania nord-americana. Els EUA van expressar el seu suport polític al dirigent ultra, cooperació en seguretat i ajuda a Colòmbia després del sisme de dilluns passat.
Notícies relacionadesAliança imperativa
A3C és un dels principals instruments de l’anomenat Escut de les Amèriques, que Trump va constituir ara fa uns mesos enrere amb els presidents de dretes de la regió. Per De la Espriella, l’associació era imperativa: "Cap Estat pot derrotar per si sol estructures que operen a escala global". Colòmbia és el principal productor de cocaïna mundial.
- EL PARTIT DE MESTALLA Lamine Yamal viatja adolorit a València
- Al minut Guerra Ucraina-Russia, en directe, ultima hora | Ucraina rep els primers 3.200 milions deuros del prestec europeu, anuncia Von der Leyen
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Altes temperatures Catalunya viu la nit més càlida registrada en un mes de setembre
- Al minut Guerra de l’Iran | L’atac a un vaixell de càrrega paralitza el pla d’evacuació d’Ormuz mentre Israel continua atacant el Líban
