El grup reclama als gegants tecnològics impulsar la protecció digital dels menors

El bloc es reuneix amb empreses del sector entre tensions per la fiscalitat europea

El grup reclama als gegants tecnològics impulsar la protecció digital dels menors
2
Es llegeix en minuts

Entre l’Orient Mitjà i Ucraïna, els líders del G-7 van reservar una sessió de treball específica per tractar la seguretat de les xarxes socials i de la intel·ligència artificial en presència dels líders tecnològics mundials. Durant la trobada, els diferents països van aprovar una nova declaració sobre la protecció de menors a internet, una cosa prioritària per al president Emmanuel Macron, amfitrió d’aquesta cimera. Per als líders del bloc, existeix una responsabilitat directa de les empreses tecnològiques sobre aquest tema, i per això, van instar els gegants a "crear i implementar tecnologies i sistemes que garanteixin experiències segures i adequades a l’edat dels seus usuaris, mitjançant mecanismes de verificació". A més, van reclamar el desenvolupament d’eines d’intel·ligència artificial (IA) adaptades als més joves, i van exigir reforçar la lluita contra la creació i la difusió de contingut relacionat amb l’abús sexual infantil i les activitats delictives vinculades a imatges íntimes no consentides.

Al voltant de la taula es van asseure una dotzena de líders del sector, des de Sam Altman, CEO d’OpenAI, fins a Arthur Mensch, CEO de Mistral AI, que es van mostrar disposats a reforçar la seguretat i millorar l’experiència d’ús, però van mantenir el seu rebuig a una regulació més gran del sector i a la denominada taxa GAFAM. Aquest impost s’ha convertit en un dels principals focus de tensió entre Donald Trump i Emmanuel Macron, després que el nord-americà amenacés abans d’aterrar a Évian-les-Bains, amb imposar aranzels del 100% sobre els vins i xampans francesos, si París no elimina l’esmentada taxa sobre els gegants digitals nord-americans. Macron va defensar durant una entrevista per a TF1 que aquest impost havia sigut decidit i implementat per diversos països europeus partint de la legislació comuna. "No són els Estats Units el que decideix la llei dels europeus, ni la dels francesos", va sentenciar.

Fira a París

Notícies relacionades

L’elit del món tecnològic no només es veien les cares aquest dimecres a les vores del llac Léman, també ho faran aquests dies a la tradicional fira parisenca VivaTech, on el debat sobre la regulació europea serà al centre de les converses, especialment, la taxa GAFAM.

Aquest impost s’aplica a les plataformes que permeten als usuaris d’internet intercanviar béns o serveis, així com als serveis de publicitat basats en l’ús de dades recopilades dels usuaris. El seu principal objectiu és incrementar la contribució a les arques públiques d’aquestes empreses digitals que generen grans ingressos a França, però que no paguen necessàriament impostos al país.