Reunió de l’OTAN. Amenaces d’invasió
Rutte, de perfil sobre Trump contra Groenlàndia
El secretario genera de la OTAN, el holandés Mark Rutte. /
El secretari general de l’OTAN, Mark Rutte, va evitar de nou pronunciar-se sobre les amenaces dels Estats Units d’envair Groenlàndia, territori que pertany a Dinamarca, país també aliat de l’organització: "El problema en qüestió aquí és la defensa de l’Àrtic", va afirmar l’holandès ahir en roda de premsa.
A Copenhaguen s’està acabant la paciència. Fins ara, els danesos havien optat per un perfil baix, evitant la confrontació amb la Casa Blanca, amb l’esperança que Trump acabés per oblidar-se de Groenlàndia. El to no només no s’ha rebaixat, sinó que les amenaces, més o menys velades, han continuat, cosa que Dinamarca considera inacceptable. "No és així com es parla als teus aliats", va assegurar diumenge el ministre d’Exteriors danès, Lars Lokke Rasmussen.
La primera ministra danesa, Mette Frederiksen, va viatjar ahir a Groenlàndia amb l’objectiu de reforçar la cooperació i la confiança amb Jens-Frederik Nielsen, el nou líder de la coalició de govern sortida de les últimes eleccions a l’illa. Ho va fer en plena escalada de tensió, després que el vicepresident nord-americà, J. D. Vance, i la seva dona es presentessin a una de les bases militars que els EUA tenen a l’illa. Una visita que no va estar coordinada amb les autoritats daneses i en la qual Vance va acusar el Govern danès de no invertir prou en la defensa de Groenlàndia.
- Empresa familiar La poma ecològica de Biobosch Organics és guardonada als Premis BBVA
- Indústria del motor El Govern central reactiva el pla d’ajuts de fins a 4.500 euros per adquirir un cotxe elèctric
- MUNDIAL 2026 Pau Cubarsí, la consagració internacional d’un defensa que ja no permet que li regategin
- Investigació oberta Una dona declara als Mossos que la terapeuta dels Andic li va encarregar una ruta per Collbató perquè Jonathan fes la seva «teràpia de confrontació»
- Salut Aurelio Rojas, cardiòleg, sobre els beneficis del magnesi: "Pot ajudar a perdre pes i millorar l'estrès"
