Mèxic extradeix el 'Chapo' Guzmán als Estats Units
La justícia mexicana ha rebutjat els recursos del cap del càrtel de Sinaloa per frenar l'entrega
El Govern de Mèxic ha entregat aquest dijous a les autoritats dels Estats Units el líder del càrtel de Sinaloa, Joaquín 'el Chapo' Guzmán, segons ha informat la Secretaria de Relacions Exteriors mexicana.
El Tribunal Suprem de Mèxic va rebutjar els recursos dels advocats del narcotraficant per impedir-ne l'extradició.
'El Chapo' s'enfronta a nombrosos càrrecs als Estats Units. Una cort de Califòrnia l'acusa de tràfic de cocaïna, mentre que una altra de Texas li imputa aquest mateix delicte, a més de delinqüència organitzada, associació delictiva, rentatge de diners, homicidi i possessió d'armes de foc.
El Ministeri d'Afers Estrangers mexicà va assegurar el mes de maig passat, després d'haver autoritzat l'extradició de Guzmán, que havia obtingut la garantia de les autoritats dels Estats Units "que no s'aplicaria la pena de mort".
FUGA I CAPTURA
Notícies relacionadesEl criminal va ser reclòs el 8 de gener del 2016 a la presó de l'Altiplano, a l'estat central de Mèxic, després de ser capturat al seu estat natal de Sinaloa al cap de sis mesos de fugar-se d'aquell penal a través d'un túnel d'1,5 quilòmetres.
El maig de l'any passat va ser traslladat sense avís previ a una presó de Ciudad Juárez, fronterera amb els Estats Units, cosa que va desfermar rumors sobre una imminent extradició del narcotraficant que van ser desmentits per les autoritats. El Govern va atribuir el trasllat de Guzmán a obres per reforçar la seguretat a l'Altiplano i a una rotació de presos perillosos.
- Al minut Directe | Guerra de l’Iran i Orient Mitjà
- Seguretat viària Girona és la província amb més morts a les carreteres durant el pont del Pilar
- Alerta alimentària Tretze persones afectades per un brot de salmonel·losi per ous procedents d'Espanya
- Terror amb monges ‘Upiro’ porta al festival de Sitges un cas real de vampirisme en un convent de Calasparra
- Després del gran temporal Rastrejen el Besòs des de Montcada en el desè dia de recerca del desaparegut a Granollers
