L'emprenedoria és un aspecte fonamental avui dia, tant per crear projectes que aconsegueixin satisfer les noves necessitats, com per créixer i avançar com a societat. Per això, actualment sorgeixen moltes start-ups o empreses de nova creació que es dediquen precisament a localitzar aquests nous conflictes que es presenten i a intentar donar-los una solució el més innovadora i encertada possible.
En aquest context, a finals del 2017 Asier Isasi, Javier Castaño i Guillermo Alonso van crear Nyxell, una start-up aragonesa que sorgeix de la demanda que existia entre els joves de poder comprar entrades de discoteques d'una manera més senzilla, directa i ràpida, sense necessitat de contactar amb relacions públiques o anar a la taquilla de l'establiment. Així, aquesta empresa va desenvolupar una aplicació en què els joves poden comprar en línia les entrades de les seves discoteques favorites i triar el dia, quin tipus de bitllet volen o amb quantes consumicions. Des de l'empresa, a més, intenten que el tràmit sigui tan fàcil com sigui possible, tant per als usuaris com per als diferents establiments. Per això, ofereixen un suport complet des del moment en què fan la compra, fins a l'accés, per respondre dubtes, solucionar els possibles problemes que puguin sorgir i, sobretot, garantir el millor dels serveis.
Avui dia també s'ha convertit en una eina supervaluosa per als hostalers i promotors d'esdeveniments, perquè en tractar-se d'un programari de gestió no només permet la venda d'entrades, sinó que també facilita aspectes com ara la gestió de llistes, reservats, etc., i fins i tot planificar el nombre d'empleats que necessitaran aquella nit en funció de la gent que assistirà a l'esdeveniment. «Són dades que abans, fins aquella mateixa nit, no se sabien, però l'app les hi facilita i així tenen amb antelació tot el que necessiten per gestionar el negoci i prendre les millors decisions», explica Asier Isasi, director general i cofundador de Nyxell.
Set anys després del seu llançament, no només s'ha consolidat com l'aplicació de confiança dels joves de Saragossa, sinó que també ha aconseguit expandir-se a altres ciutats d'Espanya com ara Granada, Oviedo, Badajoz, Valladolid, Reus i, més recentment, també a Logronyo i a la zona de Las Palmas de Gran Canària i Tenerife.
Però aquest no ha estat l'únic canvi que han experimentat darrerament. Nyxell busca ser l'aplicació de referència a l'àmbit de l'oci nocturn i, per això, Isasi assenyala que «és important tenir clar que el nostre target se centra en joves universitaris d'entre 18 i 24 anys», ja que estan acostumats a sortir més i, sobretot, a planificar més les sortides. Per això, recentment han introduït a l'aplicació un apartat de «jocs per a prèvies», amb l'objectiu de «cobrir tota l'experiència completa d'oci nocturn, des que encara són a casa preparant-se, fins que s'acaba la nit», explica el director general.
En aquest sentit, també han començat a crear més contingut a les seves xarxes socials amb la mateixa finalitat. «Per a nosaltres el més important és fonamentar bé el missatge que volem transmetre a la comunitat. Volem construir una marca superpotent perquè la gent ens compri no només pel que venem sinó pel que som». Per això, des de l'aplicació estan apostant per un model «en què tot estigui centralitzat», ja que l'objectiu és que «cada vegada que algú pensi a sortir de festa, el primer que li vingui a la ment sigui Nyxell».
Amb tot això, la seva aposta de futur passa per reforçar el servei de programari de gestió de cara als promotors, planejar una propera expansió internacional per a la qual ja estan fent proves als Estats Units i continuar treballant en l'ecosistema tecnològic per garantir als usuaris el millor servei i el més complet possible.