Premis Empresa de l'Any Banc Sabadell

Premis
Empresa de l'Any
Banc Sabadell

Saphir Parfums: Tres generacions apropant la perfumeria d'alta qualitat al consumidor global

Text: Alicia Revuelta

Jorge i Ignacio Sierra han revolucionat el sector en la feina que van fer els seus predecessors, apostant per la innovació i amb el suport d'un creatiu i professional equip humà.

Ignacio i Jorge Sierra - Foto: Servicio especial.
Ignacio i Jorge Sierra - Foto: Servicio especial.

Els germans Jorge i Ignacio Sierra, la tercera generació al capdavant de Saphir Parfums, han portat la companyia a posicionar-se com a líder en el sector de la perfumeria de consum a nivell nacional. Tot i això, aquest ascens no és fruit d'un dia, sinó que s'assenta sobre la feina que van iniciar fa més de 80 anys els seus predecessors. Primer van ser José Sierra i Pilar Lacalle, els seus avis, que el 1940 van fundar un comerç de drogueria i perfumeria al carrer Santiago de Saragossa, i més tard, als anys 60, amb José Luis i Carmelo Sierra, que van ampliar el negoci per començar a produir i comercialitzar els seus propis perfums.

Sobre aquests fonaments, els germans Sierra van agafar les regnes de la companyia a principis d'aquest segle amb unes idees molt clares: adaptar-se als nous hàbits de compra i focalitzar-se en el client prioritzant la qualitat i una bona experiència de compra a preus molt competitius. Amb aquesta recepta i una innovadora estratègia de distribució han aconseguit situar-se a primera línia a nivell nacional i obrir nous mercats a Europa, el Nord de l'Àfrica, Llatinoamèrica i l’Àsia. Uns mercats en què són presents a través de les seves marques: Saphir Parfums, Caravan Fragancias, IAP Pharma Parfums i Álvarez Gómez. A més, també han produït perfums de llicències com les dels dissenyadors de moda Pertegaz i Hannibal Laguna, de celebrities com David Bisbal o Eva González, i de sèries com Velvet, i avui dia fabriquen i comercialitzen els perfums de diferents clubs de futbol.

Una expansió que Saphir Parfums ha dut a terme des d'uns valors que, segons Jorge i Ignacio Sierra, són els que distingeixen les empreses familiars i entre els quals destaquen el “compromís i la lleialtat, la visió a llarg termini, l'estabilitat i la flexibilitat».

A més, els darrers anys el creixement de grup Saphir ha estat exponencial en part gràcies a la visió que comparteixen els germans Sierra que tenen molt clar que «no cal adaptar-se als canvis, sinó que cal procurar anar davant seu».

Foto: Servicio especial.
Foto: Servicio especial.

Amb aquesta mentalitat, el 2019 va suposar un punt d'inflexió en la trajectòria de la companyia amb l'inici de l'ampliació de les seves instal·lacions al Polígon Malpica de Saragossa on van invertir 10 milions d'euros per duplicar la superfície fabril passant de 20.000 a 40.000 m2 , augmentant la seva capacitat productiva i versatilitat comercial, i redoblant també les inversions en R+D+i.

Tot i això, lluny de conformar-se, Saphir té nous projectes per continuar creixent i millorant els seus processos. Per això, a finals del 2023 va anunciar una nova inversió de 15 milions d'euros a la seva planta de Malpica. «Com a indústria que som, les nostres innovacions més grans se centren a millorar els processos productius, tant en logística amb un magatzem automatitzat, vehicles autònoms per al moviment de mercaderies (AMR), així com una transformació significativa en les nostres línies d'envasament, en què hem implementat una automatització completa, afegint una sèrie de components tecnològics avançats, com ara robots col·laboratius o braços robòtics per a la recollida de productes acabats», detallen Jorge i Ignacio Sierra.

Tot això sense perdre de vista el mercat i el client final. En aquest sentit, asseguren que «el nostre coneixement del mercat permet que els nostres perfumistes detectin ràpidament les tendències olfactives del moment per cobrir les necessitats del consumidor el més aviat possible. De la mateixa manera, descobrir nous canals i consumidors continua sent una prioritat i una clau del nostre èxit», afirmen.

A més a més, insisteixen que «en una empresa familiar, cadascuna de les generacions va sembrant i aportant els seus coneixements i bona feina perquè la següent generació reculli aquests fruits alhora que n’aporta de nous, sempre recolzats per un equip humà que ajuda a impulsar cadascun dels projectes». Un equip humà que a Saphir Parfums està format actualment per 350 empleats, la gran majoria a les instal·lacions de Malpica, encara que també compten amb dues plantes més, una a Madrid i una altra a Barcelona.

Professionals que també són part essencial de l'èxit de la companyia perquè, com asseguren els germans Sierra, «sense ments despertes, que innovin i que creïn, una empresa s'estanca; no té prou nutrients per continuar creixent i obrir-se camí al mercat».

Així, amb qualitat, innovació, constància, cultura de l'esforç i la bona feina del seu equip humà, Saphir Parfums avança cada dia per fer accessible al consumidor la perfumeria d'alta qualitat a un preu assequible de manera segura, fiable i respectuosa amb el medi ambient.