Premis Empresa de l'Any Banc Sabadell

Premis
Empresa de l'Any
Banc Sabadell

Jesús Navarro Alberola i Fernando Canós

Compartim visió

Jesús Navarro Alberola, director general de Carmencita, reconegut com a Empresari de l'Any, i Fernando Canós, director general adjunt i director de la Territorial Est de Banc Sabadell. Junts, reflexionen sobre l'impacte d'aquest guardó en la reputació de Carmencita, els reptes i les oportunitats per a les empreses a la regió i la importància d'un ecosistema empresarial sostenible. A través de la seva experiència, descobrim com la col·laboració entre el sector bancari i les empreses pot impulsar el creixement i la innovació.

Jesús Navarro Alberola, director general de Carmencita, reconegut com a Empresari de l'Any, i Fernando Canós, director general adjunt i director de la Territorial Est de Banc Sabadell.
Jesús Navarro Alberola, director general de Carmencita, reconegut com a Empresari de l'Any, i Fernando Canós, director general adjunt i director de la Territorial Est de Banc Sabadell.

¿Què significa per a Carmencita rebre el premi de Banc Sabadell i com creuen que impactarà l'empresa i la seva reputació al mercat?

Jesús Navarro Alberola

Els reconeixements sempre són benvinguts, especialment si provenen d'una entitat amb el prestigi i la història del Banc Sabadell i del Grup Prensa Ibérica. L'impacte a Carmencita i al mercat d'un premi d'aquesta categoria és molt positiu, sobretot pel que fa a la reputació. Eleva el nivell de la companyia tant internament, motivant tot l'equip a continuar amb l'esforç diari com externament, reafirmant la qualitat de la nostra marca i de les nostres més de 700 referències.

¿Per què Carmencita ha estat guardonada amb aquest premi?

Fernando Canós

Amb més de 100 anys d'història, Carmencita ha aconseguit posicionar-se com a empresa líder en el sector de les espècies. Des de Banc Sabadell i Grupo Prensa Ibérica hem volgut reconèixer amb aquest premi la trajectòria d'aquesta empresa que des de la seva Novelda natal ha sabut posicionar la marca en més de 65 països. Una marca en constant evolució que, mantenint la seva essència i valors, ha sabut adaptar-se als canvis del darrer segle anticipant les seves estratègies per continuar creixent en el sector de les espècies.

¿Com veuen el futur del teixit empresarial a la zona de Llevant i quines oportunitats destaquen per a les empreses en els propers anys?

Jesús Navarro Alberola

El futur és molt prometedor. Viure en aquesta zona d’Espanya és un privilegi, i així ho reconeixen els milions de persones que ens visiten o decideixen quedar-se a viure aquí. No obstant això, hi ha algunes àrees de millora, com ara completar infraestructures clau com el Corredor Mediterrani i modernitzar els aeroports i les seves connexions. A més, és fonamental fomentar el creixement de les empreses en mida i desenvolupar amb més força la indústria a tots els nivells.

¿I des de Banc Sabadell…?

Fernando Canós

El País Valencià és, sens dubte, un pilar fonamental del panorama econòmic espanyol. La seva diversitat de sectors, des de l'agroalimentació fins a la indústria de l'automòbil, el calçat, la ceràmica i la química, juntament amb el sector turístic, reflecteixen un dinamisme econòmic que enriqueix tot Espanya. Una terra resilient que ha sabut adaptar-se als temps i amb un futur afavoridor per a les seves empreses i economia.

¿Quins són els orígens de Carmencita i com ha evolucionat l'empresa des dels inicis fins a convertir-se en un referent en el sector de les espècies?

Jesús Navarro Alberola

Aquest any Carmencita celebra 101 anys d'història. Devem als nostres avis i pares la part més difícil i dura de l’empresa com és l’inici i els primers anys de desenvolupament de l’empresa. Vam decidir ser una marca i no només una mercaderia, i aquesta ha estat la clau del nostre èxit. Sempre hem estat a prop del consumidor, escoltant els seus gustos, observant els canvis generacionals i responent amb productes nous que faciliten l'experiència a la cuina. Carmencita sempre ha estat part de les famílies, omplint de sabor i color moments tan entranyables com els que es viuen a la cuina i a la taula. Avui dia, el nostre lideratge es consolida cada any i el nostre objectiu és ser un referent a nivell mundial.

¿Quin ha estat el recorregut històric de Banc Sabadell a la Comunitat Valenciana?

Fernando Canós

Des dels seus orígens, fa més de 140 anys, Banc Sabadell ha estat sempre al costat de les empreses i al País Valencià aquesta relació amb el teixit empresarial local s'estén amb l'obertura de la primera oficina el 1982. Durant tots aquests anys, Banc Sabadell s'ha anat transformant per adaptar-se a les necessitats i aspiracions de les empreses, volent anar més enllà dels serveis financers, apostant per un compromís clar d'acompanyar les pimes en el seu desenvolupament. Un exemple clar d'aquest compromís és la creació del Hub Empresa València fa ja cinc anys. Aquest espai ha esdevingut un punt de trobada clau, que molts de vosaltres ja coneixereu, i si no és així, les portes estan obertes. A Hub Empresa oferim un entorn adaptat tecnològicament i serveis d'alt valor per ajudar les empreses a afrontar els seus reptes actuals i futurs.

En la seva opinió ¿quin paper juguen els bancs, com Banc Sabadell, en el suport i la sostenibilitat de les empreses locals en moments d'incertesa?

Jesús Navarro Alberola

El Banc Sabadell sempre ha estat a tocar de l'empresari. Coneix de primera mà els problemes i reptes a què ens enfrontem, i la seva resposta ha estat ràpida i propera, cosa que no és gaire comuna en el sector bancari. La proximitat i l'empatia són les seves grans virtuts, i tant de bo continuï així, mantenint sempre el propòsit, el projecte i la identitat.

¿Com donen suport a les empreses des de Banc Sabadell?

Fernando Canós

La proximitat de Banc Sabadell amb el teixit empresarial local ens permet comprendre millor les necessitats i les aspiracions de les nostres empreses. Som aquí per anar més enllà dels serveis financers, i acompanyar les pimes en el seu desenvolupament. Com a banc líder en aquest segment, ens esforcem per proporcionar un suport integral, des del finançament a mida fins a l'assessorament especialitzat, el nostre objectiu és impulsar projectes que fomentin la competitivitat i el creixement de les nostres empreses.

¿I en els moments d'internacionalització?

Jesús Navarro Alberola

L'expansió internacional és clau per a Carmencita, i sempre hem comptat amb l'ajuda, assessorament i suport del Banc Sabadell en aquest procés. Hem crescut plegats en aquesta etapa d’expansió.

¿Quins han estat els principals reptes a què s'ha enfrontat Carmencita al llarg de la seva història i com els han superat per mantenir-se competitius? ¿D'on heu rebut l'ajuda si és que ha sigut així?

Jesús Navarro Alberola

L'inici és sempre el més complex. Després va venir una etapa on el més difícil era produir, i el més fàcil, vendre. Tot i això, això va canviar a finals del segle passat, quan el repte es va centrar a posicionar la nostra marca i productes en la gran distribució. L'aposta per la qualitat va ser la nostra clau, i vam decidir fer-ho de manera contundent. Amb la nostra nova fàbrica, la més moderna d'Europa en la seva categoria, hem completat el cercle de qualitat en tots els nivells. El creixement l'hem finançat amb fons propis, encara que moltes vegades els bancs i en concret el Banc Sabadell ens ha ajudat a accelerar les nostres inversions, i és clau per arribar fins on som avui.

Des de la seva perspectiva, ¿com ha estat l'experiència de ser un partner financer de Carmencita?

Fernando Canós

La nostra relació amb Carmencita és una relació propera. Des de Banc Sabadell hem volgut ajudar l'empresa en el seu creixement, recolzant i assessorant en tots els serveis financers que l'activitat i el desenvolupament de l'empresa ha requerit.

¿Quines estratègies consideren més efectives per mantenir un negoci exitós durant tant de temps en un mercat que canvia constantment?

Jesús Navarro Alberola

L'estratègia per mantenir el lideratge de la nostra marca i productes és molt fàcil: escoltar el consumidor que cada cop està més format i és més exigent. Estar atents al que desitja i a les tendències emergents, anticipar-s'hi i sorprendre constantment amb productes nous que realment funcionin. A més, és fonamental desenvolupar un màrqueting autèntic, no només d'imatge superficial, sinó que realment connecti amb el consumidor.

¿Quins consells donarien a les noves generacions d'emprenedors a València per tal de fomentar un ecosistema empresarial dinàmic i sostenible?

Jesús Navarro Alberola

Que mirin el món. Que surtin del seu territori, ja que la visió ha de ser global, mai local. Necessitem créixer, i una de les formes és ampliant el territori. No s'han d'acomodar en allò conegut, en allò local. És fonamental ampliar sense por el mercat, els productes o els serveis.

Fernando Canós

En poques paraules, ¿com animaria emprenedors de la Comunitat Valenciana a començar els seus projectes i com els podrien acompanyar des de Banc Sabadell? Són les grans empreses del futur i a Banc Sabadell trobaran el seu aliat financer per fer créixer els seus projectes. Vam ser pioners a Espanya en oferir aquest servei bancari especialitzat i des de la seva creació el 2013, BStartup, compta amb gestors i equips 100% especialitzats per acompanyar els emprenedors de la Comunitat des dels seus inicis.