bàsquet | eurolliga
El Barça estrena el compte de victòries com a visitant
Els blaugrana van gestionar des del primer quart fins al final un avantatge de 12 punts. Gibson brilla i supera en la valoració Punter.
Balcerowski va apujar l’aportació de punts (11), però no va arribar ni a un rebot
El Barça no va ser menys que el València i també va guanyar a la pista del Besiktas, per estrenar així el seu compte de triomfs com a visitant a l’Eurolliga. Una actuació molt coral va permetre als blaugranes controlar un partit que van encarrilar des del principi amb una consistència impròpia d’un equip nou que encara se sosté amb l’enteresa dels vells.
Kevin Punter va liderar la producció ofensiva, com és habitual des que va ser designat el jugador franquícia de la secció, però ara pot descarregar la responsabilitat entre els altres. Darío Brizuela i Joel Parra, amb discreció, sempre sumen. Al carro s’hi va afegir també Umoja Gibson, que va aportar en totes les facetes, de punts a robatoris, de rebots a assistències, fins a ser el més valorat.
El Barça va aconseguir un avantatge de 12 punts al principi (8-20) que va saber conservar fins al descans (40-52), malgrat els alts i baixos en el joc i al marcador, mai de color blanc des del 6-5. L’estadística anunciava que el Barça no havia perdut mai amb el Besiktas. Però no sempre diu tota la veritat: allò va passar el 2012 i el 2013, amb la qual cosa els antecedents no servien de res. No va perdre la cinquena vegada. El Barça va afrontar el minut final amb 13 punts.
Va quedar la sensació que els blaugranes haurien pogut ampliar l’avantatge si haguessin tancat el rebot a casa. Fins a 13 captures van obtenir els rivals en el primer temps, amb les oportunitats afegides subsegüents de tir. El Besiktas va llançar 13 vegades més que el Barça, però malament, amb percentatges irrisoris. Una xacra que no van aprofitar els de Sekulic o no la van aprofitar com haurien pogut davant un rival borni. Només Devon Dotson estava afinat. Metecan Birsen i Ante Zizig van desplegar les ales per inflar-se a rebots (5) mentre el zero retreia el caseller d’Oleg Balcerowski. Va aportar els seus puntets de rigor (va augmentar la dotació de 10 a 11), però cap captura.
Les faltes de Robinson
Notícies relacionadesNo solament haurà de corregir aquesta llacuna Sekulic. Potser no li queda cap altra opció que esperar els tres pivots absents per lesió. Mentrestant, hauria d’alliçonar Justin Robinson en la contenció. En la segona defensa del partit, un minut i poc complert, es va carregar amb una personal i una tècnica i va arrossegar aquesta llosa, amb una tercera personal, fins al descans.
Els àrbitres van ser primmirats –Joel Parra podia queixar-se amb motius–, però Robinson incideix en accions descontrolades que conviden al càstig. Umoja Gibson, més enèrgic, també és més encertat posant mans. Va replicar la valoració del seu col·lega fins a ser un element clau en el triomf amb un tercer quart en què el Barça va estirar la diferència (62-77). La va ampliar a l’entrar en el període decisiu per estendre la tranquil·litat en la gestió del tram final que va consolidar Punter.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Comicis del 29-N Míriam Nogueras repetirà com a candidata de Junts a les eleccions generals
- Mobilitat Els municipis catalans demanen a la Generalitat més autobusos directes a Barcelona davant les crisis de Rodalies
- Salut laboral Una exmoderadora de continguts de Facebook a Barcelona se suïcida
- Canvi d’hàbits Els espanyols avancen l’hora de sopar: la meitat de les reserves als restaurants són abans de les nou del vespre
- Distinció merescuda Jaume Subirós (El Motel), Premi Nacional de Gastronomia Tota una Vida 2026
